به گزارش ایرنا، محمدصادق پورمهدی ظهر روز پنجشنبه در نشست ستاد هماهنگی تبریز 2018 با اشاره به نزدیک شدن به سال 2018 اظهارکرد: تحقق تبریز 2018 در راستای توسعه تبریز اهمیت داشته و بر اساس این امر می توانیم تبریز را به یک برند جهانی تبدیل کنیم .
وی خاطرنشان کرد: البته تحقق این مساله نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای استانی و به خصوص پای کار بودن مردم است .
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تحقق تبریز 2018 علاوه بر توسعه استان در راستای توسعه اقتصادی کشور نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: در این زمینه دستگاه‌ها و نهادها باید با جدیت تمام برنامه‌های خود را در خصوص تبریز 2018 ارائه دهند .
پورمهدی در ادامه با تاکید بر تشکیل کار گروه‌های تبریز 2018 در زمان‌های معین شده است، گفت: دستگاه‌ها اطلاعات مورد نظر پروژه‌ها را به خوبی ارائه داده و در مقابل دستگاه‌های متناظر در تهران از طرح‌های خود دفاع کنند .
سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اجرای هرچه زودتر برنامه های تبریز 2018، گفت: در کنار همه طرح‌هایی که ارائه شده، تا زمانی که اعتبارات تخصیص یابد، دستگاه‌ها از امروز برنامه‌های داخلی را انجام دهند .
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد.
در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود. در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد.
این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.
قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.
خبرنگار: بازگشا** انتشار: انصاری
3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.