به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در این آئین با ابلاغ سلام رهبری به مردم آذربایجان شرقی، عشق به رهبری را در این خطه بی نظیر خواند و گفت: همین عشق و علاقه میان امت و ولایت همبستگی ایجاد کرده و نظام را سرپا نگه داشته است.
وی با بیان اینکه نقش بارز رهبری در انتخابات 29 اردیبهشت و ناامیدی دشمنان را دیدیم، گفت: پیام رهبری در آستانه این انتخابات رهگشا بود و مردم همواره پشتیبانی خود را از نظام اثبات کرده اند .
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه انتخابات بدون حادثه امنیتی و درسلامت برگزار شد، اظهارکرد: چنین انتخاباتی در کشورهای همجوار بی نظیر است و در برخی کشورها زنان حق رای هم ندارند.
رییس دفتر رهبری گفت: اکنون زمان کار است و باید تمام تلاش خود را برای توسعه کشور انجام دهیم .
وی با بیان اینکه سعودی ها که خود را خادمان حرمین می دانند وحشیگری در یمن را به حد نهایت رسانده اند ، آرزوی نابودی دشمنان اسلام را کرده و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دعاست .
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب جوهر نابی هستند که بر سرزمین ما حکومت می کنند و دل تمامی هموطنان ما حتی غیر مسلمانان را به دست آورده اند، گفت: افتخار شما علقه و علاقه رهبری به این استان است.
**
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امروز برای جریان جوشان جمعه و جماعت گردهم آمده ایم تا پاسدار عرفان ها و عبادت ها باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی گفت: نماز جمعه ذکر را با فکر در می آمیزد و عبادت را با سیاست و جماعت را با ولایت گره می زند .
وی گفت: متولی اصلی نماز جمعه در زمان غیبت، ولی عصر(عج) است که اقتدار نظام را در روز جمعه به نمایش می گذارد .
وی با بیان اینکه ارکان اقتدار ، وحدت و یکپارچگی مردم و دلدادگان به نظام در هر جمعه تمرین وحدت می کنند، اظهارکرد: نظام ولایی و اسلامی سعی می کند از این طریق امنیت و تفاهم اجتماعی را توسعه بخشد .
حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه نماز عمود دین و معراج مومن است، گفت: با نماز باید علیه منکرات برخواست .
وی ادامه داد: نماز انسان را از هجمه شیطان حفظ می کند و وقتی حکومت اسلامی تشکیل می شود حاکم اسلامی اقامه نماز را در اولویت قرار می دهد .
وی با بیان اینکه در فضای محراب و نیایش جماعت مطرح می شود، گفت: از مسجد و عبادت و جماعت به اخوت ایمانی و سپس به امت واحده می رسیم.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهارکرد: با شعار توحیدی الله اکبر امت واحده شکل گرفته است .
وی با یادآوری اینکه در عصر حاکمیت اطلاعات و امواج، روحانی بزرگی از فیضیه برخواست و زلزله ای ایجاد کرد و نقشه سیاسی جهان را تغییر داد، گفت: امروز همان پرچم را رهبری به اهتزاز نگهداشته اند و امروز گره خوردن مردم کشورهای منطقه را به این فکر می بینیم .
حجت الاسلام تقوی گفت: آذربایجان سرزمین عارفان و علمای بزرگی است و نقش مهمی در خیزش و جوشش اندیشه های اسلام ناب محمدی در طول تاریخ است .
وی ادامه داد: ولایمتداری مردم این خطه زبانزد خاص و عام است و خدمت فرززندان این مرز و بوم به اسلام و انقلاب بسیار است.
وی با بیان اینکه حضرت آیت الله شبستری تلاش های زیادی برای توسعه حوزه و فکر اسلامی در این خطه داشتند از خدمات وی قدردانی کرد.
حجت الاسلام تقوی حمایت مسئولان استان آذربایجان شرقی از امام جمعه جدید تبریز را خواستار شد و آرزوی موفقیت برای وی کرد.
**
استاندار آذربایجان شرقی هم با قدردانی از خدمات 22 ساله آیت الله مجتهد شبستری در استان، یاد و خاطره شهدای محراب را گرامی داشت .
اسماعیل جبارزاده از مقام معظم رهبری به واسطه تعیین امام جمعه ای برای تبریز از میان فرزندان این خطه قدردانی کرد و گفت: حجت الاسلام آل هاشم بوی لشگریان عاشورا را می دهد.
وی گفت: سفر پنج مرداد رهبری را به تبریز فراموش نکرده ایم و مشتاقانه در انتظار زیارت مجدد ایشان در استان هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: وحدت و همدلی بین مردم استان حاکم است و بر اساس ارزیابی دستگاه های امنیتی در 2 سال گذشته به عنوان استان برتر معرفی شده ایم که نتیجه تلاش همه نهادهای نظامی، انتظامی و امینتی است.
جبارزاده گفت: مردم استان گوش به فرمان رهبری هستند و با حضور باشکوه خود در انتخابات 29 اردیبهشت این پیروی را ثابت کردند.
وی با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: در سال گذشته با همت مردم و مسئولان استان برای 1584 واحد تولیدی تامین مالی شد.
وی با بیان اینکه اهداف ملی سیاست های اقتصاد مقاومتی در برش استانی محقق شده است، گفت: دغدغه رهبری در کنار مسائل اقتصادی آسیب های اجتماعی است و بر این اساس استان ما عاری از معتاد متجاهر شده است و در زمینه رفع سایر آسیب های اجتماعی تلاش می کنیم.
بیکاری جوانان از دیگر دغدغه های رهبری است و ما مصمم به رفع این دغدغه هستیم سال گذشته 40 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد و امسال تلاش بیشتری خواهیم کرد .
جبارزاده گفت: مردم استان آذربایجان شرقی لایق همه نوع خدمت هستند و ما آماده خدمت هستیم.
**
امام جمعه جدید تبریز هم از حسن ظن رهبری قدردانی کرد و گفت: با حمایت مردم و مسئولان استان در جهت تحقق فرامین رهبری شبانه روز تلاش خواهم کرد.
حجت الاسلام محمد علی آل هاشم با اشاره به ویژگی های استان آذربایجان شرقی، گفت: به مسائل اقتصادی استان اشراف دارم و شناخت خوبی از وضعیت امنیتی استان دارم.
وی ادامه داد: با فرصت های بین المللی استان آشنا هستم و سعی خواهم کرد با همراهی تمامی مدیران و مسئولان در جهت شکوفایی این فرصت ها تلاش کنم.
امام جمعه جدید گفت: در حوزه ترویج فرهنگ غنی اسلام و تقویت ارزش های انقلاب به ویژه در میان جوانان اهتمام داشته و سعی خواهم کرد: برنامه های آیت الله شبستری را ادامه دهم .
رییس دفتر مقام عظمای ولایت در پایان این نشست با قدردانی از خدمات آیت الله مجتهد شبستری حکم رهبری مبنی بر انتصاب امام جمعه جدید تبریز را قرائت کرده و تحویل حجت الاسلام آل هاشم دادند.
حجت الاسلام آل هاشم پیش از این مسئولیت عقیدتی سیاسی ارتش را بر عهده داشتند.
این نشست با حضور روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی، نماینده های مجلس و خانواده شهدا برگزار شد.
خبرنگار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.