کوهنورد افتخار آفرین تبریزی گفت: امروز ۵۰ درصد صعودهای ایران به کوهنوردان شهر تبریز اختصاص دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عظیم قیچی‌ساز در آیین استقبال مردمی در فرودگاه شهیدمدنی تبریز، اظهار کرد: در طول ۱۰ سال زحمات زیادی به دوستان دادیم که قدردان زحماتشان هستیم؛ ما به استقبال و بدرقه‌ی شما دل گرم شده‌ایم.
وی ضمن گرامیداشت یاد کوهنوردانی که در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند، تاکید کرد: دوست داشتم حسن اسماعیلی نیز در این مراسم حضور داشت و این افتخار را احساس می‌کرد.
قیچی‌ساز ادامه داد: حسن اسماعیلی، در سال ۸۶ وقتی می‌خواستم به دماوند عزیمت کنیم، کاپشن مخصوص را برایمان فراهم می‌کرد، استاد اسماعیلی با قلبی گشاده پذیرای جوانان بود.
وی تاکید کرد: این افتخار هشت الی ۹ سال زمان برده است، در این مسیر افراد زیادی زحمت کشیده‌اند تا کوهنوردی ما به این نقطه برسد.
قیچی‌ساز با تاکید بر اینکه دست خالی برگشتن از صعود، ضایعه‌ی بزرگی برای یک تیم است، گفت: با خاطرات داغداری تا اینجا حرکت کردیم، ما در اوایل دهه ۸۰ آرزو داشتیم که یک نفر از تبریز نیز به قله‌های هشت هزار متری صعود کند که سال ۸۴ یک نفر از اهالی تبریز اورست را صعود کرد که اولین قله‌ی هشت هزاری برای شهرمان بود، اما ما راضی نبودیم و با تلاش فراوان در این مسیر حرکت کردیم و به این نقطه رسیدیم.
وی ضمن گرامیداشت یاد پیشکسوتان این عرصه، استاد حراستی و عبدالعزیزی، بیان کرد: این اساتید از پیشگامان کوهنوردی بودند که در این مسیر جان خود را از دست دادند، ما نیز به لطف این بزرگان و حمایت شهرداری، شورا و زحمات دوستان، توانستیم بدون اکسیژن ۵۰ درصد صعودهای ایران را به تبریز اختصاص دهیم.
وی متذکر شد: ما به عنوان نماینده‌ی مردم آذربایجان در تمامی صحنه‌ها به نمایش گذاشتیم که ادب و فرهنگ سرزمین ما دارای جایگاهی رفیع است.
قیچی‌ساز با تاکید بر اینکه امیدوارم نماینده لایقی در سطح کشور باشیم، بیان کرد: امروز تبریز در شمال‌غرب کشور قطب کوهنوردی بوده و ما نهایت تلاش خود را در راستای اعتلای این سرزمین و کشورمان به کار خواهیم بست.
وی گفت: این افتخار و صعودها را به مردم آذربایجان و مردم کشورمان تقدیم می‌کنیم.
گفتنی است، آیین استقبال از عظیم قیچی‌ساز در سالن حجاج فرودگاه شهیدمدنی تبریز برگزار شد و مردم تبریز با حضور پرشور خود به استقابل و قدردانی از این صعودکننده‌ی قله‌های مرتفع پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.