نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وعده‏های انتخاباتی باید در عملکرد اجرایی نامزدها در گذشته دیده شود.
 
زهرا ساعی در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، با بیان این مطلب اظهار کرد: مناظره‎ی کاندیداهای ریاست جمهوری در کشورهای خارجی سابقه‎ای 50 ساله دارد و امید است در کشور ما نیز این برنامه بین نامزدها جا افتاده و در آینده شاهد روند بهتری از مناظرات باشیم.
 
وی افزود: اکثر نامزدهای انتخاباتی برنامه‎ محور حرکت نمی‎کنند و به تخریب دولت فعلی می‎پردازند و دولت نیز مجبور به دفاع از خود به منظور رفع سوء تعبیرها می‌شود و از این رو مردم از برنامه‎های نامزدها خبر ندارند.
 
وی عنوان کرد: وقتی کسی به جای ارائه‌ی برنامه‎های خود، دولت فعلی را تخریب می‎کند یعنی هیچ برنامه‌ای برای آینده و اداره‎ی کشور ندارند و در مجموع نقد راحت‎تر از برنامه‎های اصلاحی است و نقد سازنده باید در کانون توجه همه‎ی نامزدها قرار گیرد.
 
ساعی بیان کرد: وعده‏ های دروغین هرگز مردم را فریب نمی‎دهد و با توجه به این که دسترسی به اطلاعات در کم‎ترین زمان ممکن شده است و در هر خانواده‏ ای چند دانشجو و تحصیلکرده داریم  که نسبت به مسائل آگاه بوده و چنین وعده ‏های عوام فریبی را باور نمی‎کنند؛ چرا که  برای تحقق این وعده، توان بودجه‎ای و اعتباری مملکت باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به راهکارهای دولت یازدهم به منظور ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده‎ها گفت: بر خلاف نقد مخالفان، دولت تدبیر و امید برنامه‎های آموزش محور زیادی را به این منظور اجرایی کرد که آموزش‌های قبل، حین و بعد ازدواج، کارگاه‎های آموزشی برای زنان خانه‎‌دار و تشکیل کانون‎های مختلف در شهرستان‎ها از جمله‎ی این موارد بود.
 
وی گفت: فرهنگ‌سازی نیز در این میان نقش بسیار پررنگی را ایفا می‎کند و کسانی که دولت را به عدم تروبج فرهنگ ایرانی و اسلامی متهم می‌کنند، خود مبلغ فرهنگ غربی در زندگی خود و در جامعه هستند و به عنوان مثال بیلبوردهایی که در سطح شهر نصب می‎شوند، همواره مصرف‎گرایی را ترویج می‎دهند که این نیز بر خلاف تاکیدات رهبری است.
 
ساعی با اشاره به این که در تبلیغات صدا و سیما نیز از بانوان سوء استفاده می‎شود، گفت: در کم‎ ارزش‎ترین تبلیغات نیز از بانوان استفاده می‌شود و این نیز باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا شان و منزلت بانوان طبق سبک زندکی اسلامی رعایت شود.
 
وی افزود: عدم آگاهی بخشی درست به مردم سبب بروز و شیوع آسیب‎های اجتماعی شد و امید است دولت دوازدهم توجه بیشتری به این مسائل داشته باشد.
 
وی با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در این برحه متذکر شد: کشور پیروزی در انقلاب اسلامی ایران را مدیون مشارکت حداکثری مردم بود و انتخاب نیز این گونه است و این مردم هستند که با حضور در عرصه‏های مختلف سیاسی از جمله جنگ، انقلاب و انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کردند.
 
ساعی خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز در نشر و انعکاس اخبار انتخاباتی از نقش بسیار مهمی برخوردار هستند و دو مولفه‎ی امانتداری و انعکاس حقایق از مواردی است که باید رعایت شود تا اعتماد عمومی نیز از این طریق جلب شود.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.