به گزارش ایرنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی چهارشنبه شب در آئین گشایش کمیته هنرمندان این ستاد افزود: در حالی که بسیاری از مهره های کلیدی دولت قبل با همان اندیشه ها هم اینک در ستادهای انتخاباتی طرف مقابل به صف شده اند، نشانگر آن است که احتمال بازگشت آن دوران همچنان وجود دارد.
وی یادآور شد: تنها راه تداوم مسیر عقلانیت و عزت ایران، احساس مسئولیت مردم و حضور در پای صندوق های رای برای انتخاب مجدد حسن روحانی است.
پوری حسینی با اشاره به اینکه امروز، همایش های فرهنگ و هنر، حال و هوایی بسیار متفاوت از گذشته دارند، گفت: قدرتی که فرهنگ و هنر دارد در هیچ چیزی وجود ندارد برای همین هم عده ای همواره به بدنبال ایجاد محدودیت در این عرصه هستند.
وی با بیان اینکه شعر، ادبیات، هنر فیلم و تئاتر، روح انسان را تلطیف می کند، خاطرنشان کرد: روح انسان با هنر جلاء یافته و به پرواز در می آید.
پوری حسینی با تاکید بر حمایت تمام قد دولت تدبیر و امید از جایگاه فرهنگ و هنر تشریح کرد: آرزو کنیم که دیگر به آن 8 سال تاریک برنگردیم و هرگز انسان های خشک و یخی را بر جامعه حاکم نکنیم.
یعقوب صدیق جمالی، کارگردان تئاتر و مسئول کمیته هنرمندان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در فاصله سال های 1384 تا 1392 بدترین روزهای خود را تجربه کرد، لذا در این دوره تلاش می کند با آگاه سازی جامعه، از تکرار چنین تراژدی هایی جلوگیری کند.
به گفته وی، با استقرار اندیشه های متحجرانه در آن دوران، از حوزه فرهنگ و هنر بزرگ ترین انتقام ها گرفته شد.
این کارگردان سرشناس تئاتر با اشاره به آثار باقیمانده در سالن اقبال آذر، یادآور شد: صندلی های تخریب شده این سالن گواه آن دوران است که با تک جنسیتی کردن عرصه هنر، خانواده ها را نیز از هم جدا کردند.
صدیق جمالی با اشاره به اینکه این کمیته به پشتوانه هنرمندان بزرگ این استان جزو مهم ترین کمیته های ستاد انتخاباتی دکتر روحانی است، افزود: اهمیت ویژه فرهنگ و هنر برای این دولت کاملا اثبات شده است.
این کارگردان تئاتر، توفیقات بدست آمده در حوزه فرهنگ و هنر در آذربایجان شرقی را مرهون فضای باز بوجود آمده در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: کسب جوایز بهترین فیلم و فیلم نامه و کارگردانی جشنواره فجر توسط اصغر یوسفی نژاد و فعال شدن سالن های نمایش، کنسرت همگی نشانگر این مدعاست.
در پایان این مراسم، با رونمایی پوستری ویژه از صابر بقال اصغری، کمیته هنرمندان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی به طور رسمی افتتاح شد.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.