به گزارش ایرنا، صابر تقویمی، روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته معلم این شهرستان افزود: معلمان تلاشگر و فداکار در جامعه اسلامی، معلمی را نه یک شغل، بلکه رسالت و تکلیف می‌پندارند و اجر و پاداش خود را نه در دستمزد و حقوق بلکه در پیشرفت علمی و دانایی دانش آموزان و جامعه علمی کشور می‌بینند.
وی اظهار کرد: معلمی شغل انبیاست و حرکت آن ها مستقر بر مدار و دایره عشق است و آنان تنها برای تکلیفی الهی که زکات دانش نشر آن است پا در میدان جهاد علمی می‌گذارند.
تقویمی یادآوری کرد: معلمان فرزندانی برای میهن تربیت می‌کنند که قله‌های رفیع افتخار را با آموزه‌های علمی‌شان در می‌نوردند و بر فراز آن ها با عزت و اقتدار می‌ایستند.
امام جمعه هریس نیز در این مراسم گفت: از زمان آفرینش انسان به عنوان اشرف مخلوقات لحظه ای از تعلیم و تربیت دور نبوده و زمین هرگز از حجت خالی نمی شود تا حیات انسان ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام قهرمان احمدی با بیان اینکه شرافت جامعه در گرو معلم است، افزود: تفکر و دیدگاه متفاوت و غیرانسانی معلم در قداست شغل او نمی گنجد.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین حلقه ی اتصال معلم و شاگرد باید حلقه ی حیات باشد، اظهار کرد: از دیدگاه جهان بینی توحیدی معلم نیز به اندازه پدر و مادر در زندگی انسان نقش و ارزش دارد.
مدیر آموزش و پرورش هریس نیز در این مراسم با درود بر 36 هزار شهید دانش آموز و 5هزار شهید فرهنگی گفت: ارزش شغل معلم تا حدی است که پیامبراکرم (ص) فرموده اند در قیامت 3 قشر می توانند شفیع باشند که شامل پیامبران، علما، معلمان و شهدا هستند.
بهزاد بالازاده افزود: ایثارگری و فداکاری فقط در شغل معلمی نهفته شده است و عشقی که آموزگار برای دانش اموز خود نثار می کند در هیچ شغلی دیده نشده است.
رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در این مراسم با گرامیداشت هفته معلم، گفت: 70 درصد جمعیت ایران به معلم و فرهنگیان اعتماد دارند و دیگر شغل ها در سطح پایین این آمارگیری قرار دارند.
ناصر مقدم افزود: معلمی شغل انبیا و شغل عشق است و دغدغه ای جز تکریم و احترام در وجودشان نیست.
در این مراسم کتاب ' از هریس زادگاهم تا خدمت و خاطراتم' نوشته اسدالله اسد نسب تالیف معلم پیشکسوت آذربایجان شرقی در مراسم تکریم و بزرگداشت مقام معلم در شهرستان هریس رونمایی شد.
در این مراسم از پیشکسوتان تعلیم و تربیت، معلمان و دبیران نمونه قدردانی شد.
شهرستان هریس با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شرق تبریز قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
7227/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.