علیرضا نوین روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت مردم، قصد دارد حضور مردم در عرصه‌ها بیشتر شود و آنها در حوزه های اقتصادی وارد عرصه شود، اظهار کرد: دلیل اصلی اینکه در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به پیروزی رسیدیم این بود که کار را مردم انجام دادند و خودشان در میدان بودند و به مردم اعتماد شد.
وی با اشاره به قول قالیباف مبنی ایجاد پنج میلیون شغل طی چهار سال، گفت: برخی کاندیداها می گویند که نمی ‌توان این تعداد شغل را ایجاد کرد، در حالی که 20 میلیارد دلار قاچاق داریم اگر هر شغل را 10 هزار دلار فرض کنیم بیش از 2 میلیون شغل ایجاد می ‌شود.
وی افزود: در پتروشیمی می‌ توان با افزایش هر یک میلیون تن در صنایع پایین دستی و افزایش صادرات آن 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرد.
نوین ادامه داد: صحبت قالیباف این است که تفکر فعلی دولتمردان قابل قبول نیست و با این تفکر نمی‌توان مشکل بیکاری و رکود را حل کرد و دولت مردم با مشارکت و حضور مردم می‌ تواند مشکلات را کاهش داده و اشتغال و رونق را با رویکرد جهادی ایجاد کرد.
وی، اصلی‌ترین انتقاد قالیباف به دولت را نوع نگاه این دولت دانست که می‌ گوید:' نداریم، نمی‌شود و نمی‌توانیم' .
نوین افزود: کشور ما یک درصد جمعیت کل دنیا را دارد و 5 درصد منابع دنیا در ایران است اما اینکه استفاده نمی ‌کنیم، ناکارآمدی مدیریت است و این تنها مربوط به فرد نیست بلکه این تفکر بر دولت حاکم شده است.
نوین یادآوری کرد: نگاه قالیباف این است که چرا نداریم؟ چرا نمی ‌شود؟ و چرا نمی‌ توانیم؟ با اصلاح ساختار مدیریتی و نگاه به درون می‌توانیم مشکلات کشور را حل ‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه ستادهای قالیباف دیر فعال شدند و روزهای مفیدی که ستاد در استان فعال بوده است تنها 10 روز است، گفت: چون تا 26 فروردین ثبت نام آقای قالیباف قطعی نبود، به همین دلیل دیر شروع کردیم و امروز در فضای عمومی شهری حضور کمتری داریم، اما حضور 2 دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری و چهره جهادی قالیباف، تبلیغات کم را جبران می‌ کند.
نوین با بیان اینکه سه ستاد دیگر در کنار ستاد اصلی قالیباف در استان آذربایجان شرقی فعال خواهد شد، گفت: در شهرستان‌ها وضعیت بهتر از تبریز است و باید تبلیغات از پایین به بالا باشد تا به تبریز برسیم و شور حضور مردمی برای گرم کردن تنور انتخابات را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه جمنا تشکل مبارکی است که مجموعه‌های ارزشی را دور هم جمع کرده است، گفت: با ستاد حجت‌الاسلام رئیسی تعامل داریم و هدف مشترک است ، اما هرکس تلاش می‌ کند کاندیدای خود را بیشتر معرفی کند تا رأی بیشتری جمع کند.
شهردار سابق تبریز اضافه کرد: برای 2 ستاد مرکزی 50 میلیون ریال برای اجاره داده‌ایم و بقیه ستادها رایگان است و پوستر و بنر از مرکز برای ما ارسال می‌شود. وی گفت: 42 هزار پوستر و 350 بنر در استان توزیع شده است و اعتقادی به هزینه سنگین تبلیغاتی مانند برخی کاندیداها و وامدار شدن به عده‌ ای نداریم و از نظر ریالی برای ستادهای کوچک غیرشهرستانی پنج میلیون ریال هزینه کردیم و شهرهای بزرگ به صورت مردمی تجهیز شده‌اند و هزینه‌ای برای ستاد استان ندارند.
رئیس ستاد قالیباف در آذربایجان شرقی از عملکرد دولت یازدهم انتقاد کرد و گفت: این دولت 4 سال دیگر ادامه یابد با بحران‌های شدید اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مواجه خواهیم شد.
نوین افزود: اگر این دولت 4 سال دیگر ادامه یابد و نتوانیم 5 میلیون شغل ایجاد کنیم، در پایان دولت دوازدهم با بحران مواجهیم زیراکه هر سال یک میلیون و 300 هزار بیکار وارد بازار کار می ‌شوند و ادامه این روند به بحران‌های اقتصادی شدید که به بحران سیاسی و اجتماعی منتهی می‌ شود، ختم خواهد شد.
وی به موضوع تفویض اختیار از سوی قالیباف به استان‌ها اشاره کرد و گفت: اقتصاد و صنعت را باید به ‌صورت ایالتی و یا هر نام دیگری که می‌ گذاریم، بومی‌سازی کنیم، به عنوان مثال برای شمالغرب می ‌توان با تفویض اختیارات، درآمدها و هزینه‌ها اقدامات خوبی انجام داد و دیگر برای هر موضوع نیاز به اظهارنظر تهران از بالا به پایین نباشد.
نوین یادآوری کرد: در تفویض اختیار هم قالیباف همیشه در مدیریت‌های خود به مدیران اعتماد کرده و دستشان را باز گذاشته است.
وی با تأکید بر اینکه به ‌عنوان دلسوز انقلاب در کنار قالیباف است، گفت: اگر مسئولیتی داشته باشم، لیست اموالم را ارائه می‌کنم.
نوین اضافه کرد: در دوران شهرداری در اولین حکم شهرداری 720 هزار تومان در سال 84 حقوق گرفتم که در سال پایانی شهرداری در سال 92 به 3 میلیون و 500 هزار رسید. در این 8 سال هم هدیه‌ای نگرفتم تا همیشه سربلند و زبانم برای اعتراض به فساد باز باشد.
وی گفت: سرمایه قبلی من هم از اموال ارثیه پدری است که بر پایه آن سه دستگاه آپارتمان دارم که فرزندانم ساکن هستند و در دوران شهرداری هم با همان سلیقه و منش برای چنین روزهایی پاک زیستیم تا اینکه امروز به گذشته پاک خود افتخار کنیم.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.