علی پاشایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ابتلا به این بیماری مشترک بین انسان و دام در طول سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و از 141 نفر در سال 94 به 38 نفر در سال گذشته کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های آموزشی و برگزاری کلاس های آموزشی برای دامداران، روستائیان و آحاد شهروندان از جمله راهکارهای موثری است که در راستای کاهش میزان ابتلا به این بیماری در این شهرستان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی بهداشتی از مراکز مورد تایید دامپزشکی با اجرای طرح های آگاه سازی، نقش مهمی در کاهش میزان ابتلا به بیماری تب مالت در این شهرستان بوده است.
وی گفت: در سال های گذشته به دلیل عدم توجه به مسائل بهداشتی در تهیه و توزیع مواد خام لبنی و فرآورده های دامی شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری بودیم که این معضل بهداشتی با اجرای تمهیدات فرهنگی و نظارتی با همکاری شبکه دامپزشکی و دانشکده علوم پزشکی مرتفع شده است.
وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از موازین بهداشتی در تولید، فراوری، بسته بندی و عرضه محصولات دامی، شهروندان می توانند از طریق سامانه 1512 شبکه دامپزشکی را در جریان این امر گذاشته تا در سریع ترین زمان رسیدگی شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز واکسیناسیون بروسلوز در اکثر واحدهای دامی شهرستان در حال انجام بوده و این طرح با اولویت مناطق با جمعیت دامی بالا در حال انجام بوده و تا واکسیناسیون اکثر دام های شهرستان ادامه خواهد داشت.
شهرستان مراغه با داشتن حدود 912 هزار واحد دامی از قطب های مهم تولید دام و فرآورده های دامی در شمال غرب کشور محسوب می شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.