استاندار آذربایجان‌شرقی از اختصاص 465 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی تأسیسات، زیرساخت‌ها و سایر بخش‌های خسارت ‌دیده ناشی از سیل اخیر در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده با اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر در استان، اظهار کرد: در راستای جبران خسارات و بازسازی  تأسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل، 465 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.
وی  افزود: اعتبار تعیین شده در راستای هزینه‌های خدمات مدیریت، پشتیبانی و نظارت فنی، بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر هزینه‌های مربوط به جبران خسارت‌های سیل صرف خواهد شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همچنین در راستای بازسازی 30 واحد مسکونی شهری و 924 واحد مسکونی روستایی، کمک بلاعوض از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین از اعتبارات اختصاص‌یافته، بخشی برای بازسازی تأسیسات زیربنایی و کمک بلاعوض برای تامین لوازم خانگی و معیشتی خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل پرداخت خواهد شد.
جبارزاده بیان کرد: مبلغ 214 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان ‌قیمت نیز از طریق بانک‌های عامل و با معرفی بنیاد مسکن برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی، به آسیب‌دیدگان از سیل و با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، به ‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از سیل به بخش کشاورزی و با معرفی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ازمحل منابع بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در راستای پرداخت به‌موقع این اعتبارات، سازمان برنامه و بودجه استان موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی‌ها، گزارش عملکردی از روند پرداخت اعتبارات هزینه شده ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات اختصاص‌یافته در راستای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در استان آذربایجان‌شرقی، از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.