رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: شورای شهر نمودی از مردم سالاری دینی و دخالت دادن مردم در امور خودشان است.
محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت تشکیل شوراهای اسلامی گفت: شورای شهر مجموعه‎ای مرکب از عوامل متعدد اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به شمار می‌آید؛ بنابراین تصمیم‌گیری برای امور شهری، در تخصص یک نفر نیست و تفکر جمعی باید بر آن حاکم باشد.
وی افزود: قانون حاکمیت ملی با تشکیل شورای شهر محقق شد و با توجه به اینکه شهر متعلق به همه‌ی شهروندان است و امکان حضور همه‌ی افراد در تصمیم‌گیری برای شهر وجود ندارد؛ بنابراین شورای شهر به عنوان دستاورد نظام و انقلاب مکانی برای تصمیم‌گیری نمایندگان مردم به منظور توسعه‎ی شهری در نظر گرفته شد.
وی عنوان کرد: در صورت توجه نکردن به انتخاب افراد اصلح به منظور عضویت در شورای شهر شاهد تبعات منفی بعد از آن خواهیم بود و تصمیم‌گیری‌های نادرست به ضرر همگان تمام خواهد شد.
پورمحمدی با اشاره به ضرورت توسعه‎ی شهری، بیان کرد: امروزه با توجه به توسعه‎ی شهرها، تمامی مسایل شهری نیز پیچیده‎تر شده است و به عنوان مثال مدیریت و اتخاذ تصمیم در حوزه‌ی حمل و نقل و یا توسعه‎ی فیزیکی بسیار ‎سخت‌تر از گذشته شده است.
وی عنوان کرد: شهر یک ماکرو سیستم است که از ریزسیستم‌های بسیاری تشکیل شده و تخصص و تجربه‌ی زیادی را برای مدیریت درست می‌طلبد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.