رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 98.7 درصد از داوطلبان در هیات‌های نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای آذربایجان‌شرقی تایید صلاحیت شده‌اند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی سلمان خدادادی، با اعلام این مطلب گفت:  از 13 هزار و 321 نفر داوطلب معرفی شده از هیأت‌های اجرایی به هیأت‌های نظارت، 13 هزار و 152 نفر تایید صلاحیت،  159 نفر رد شده و 12 نفر نیز انصراف دادند که با این احتساب آمار تایید صلاحیت‌ها در هیأت‌های نظارت بیش از 98.7 درصد می‌باشد . 
 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داوطلبان درصورت داشتن اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها باید درخواست خود را به هیات‌های نظارت بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه کنند، گفت: این افراد به مدت چهار روز از سه  الی شش اردیبهشت ماه فرصت دارند تا درخواست بررسی مجدد خود را به هیأت نظارت شهرستان و استان ارائه کنند و این فرصت برای رد صلاحیت شدگان شورا غیرقابل تمدید است.
وی افزود: داوطلبان همچنین در اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها حتماً با مستندات قانونی خود به هیأت‌های نظارت شهرستان و استان مراجعه  کرده و مطمئن باشند که هیات عالی نظارت استان با جدیت تمام و به دور از هرگونه سلایق سیاسی و با مدنظر قرار دادن  مر قانون، پرونده‌ها را بررسی می‌کند.
وی  تصریح کرد: هیأت عالی نظارت استان  نیز از هفت تا 16 اردیبهشت، به مدت 10 روز رد صلاحیت‌ها را  بررسی خواهد کرد.
وی بیان کرد: در بررسی هیات‌های نظارت، شهرستان های سراب، مراغه، ملکان و هشترود بدون رد صلاحیت، شهرستان‌های عجب شیر، بستان آباد و بناب به ترتیب با یک، دو و دو نفر کمترین آمار رد صلاحیت و شهرستان‌های تبریز، شبستر و ورزقان نیز به ترتیب با 34، 31 و 18 نفر بیشترین رد صلاحیت‌ها را داشته‌اند.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تاکید کرد: در هیأت‌های اجرایی نیز شهرستان‌های  جلفا، خدا آفرین و عجب شیر به ترتیب با یک، پنج و شش نفر کمترین و شهرستان های تبریز، اهر و مرند به ترتیب با 96 ، 94 و 53 نفر بیشترین رد صلاحیت‌ها را داشته‌اند. 
وی با بیان اینکه  14 هزار و 44 نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر وروستا د آذربایجان‌شرقی ثبت نام کرده بودند، گفت: در  این مرحله از بررسی‌ها 13 هزار و 152 نفر تایید صلاحیت شده، 196 نفر انصراف داده و 698 نفر نیز عدم تایید صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: در مجموع بررسی های هیات های اجرایی و نظارت حدود 95 درصد داوطلبین تایید صلاحیت شدند.  
خدادادی تصریح کرد: پس از بررسی پرونده ها  در هیات عالی نظارت استان،  اسامی نهایی احراز صلاحیت شدگان در 18 اردیبهشت بصورت رسمی اعلام می شود و نامزدها می توانند تبلیغات خود را به مدت هشت روز تا 27 اردیبهشت یعنی 24 ساعت قبل از روز انتخابات، انجام دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.