به گزارش خبرگزاری تسنیم از عجب‌شیر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جریان بازدید از روستای سیل زده چنار عجب‌شیر، درگذشت تعدادی از هموطنان آذری در سیل روز جمعه را تسلیت گفت و اظهار داشت: علی رغم اینکه سیل به استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان و اردبیل خسارت زد، اما متاسفانه سیل آذربایجان‌شرقی تعداد قابل توجهی از هموطنان را در آذرشهر و عجب‌شیر دچار خسارات مادی و معنوی کرد که حادثه ای تکان دهنده بود.

وی مفقودی تعدادی از حادثه دیدگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با دستور مستقیمی که داده شد، تلاش‌ها تا یافتن آخرین مفقودی ادامه خواهد یافت و تعطیل نخواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اعطای تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض، تصریح کرد: دستور داده‌ام که عملیات بازسازی منازل تخریب شده سیل توسط بنیاد مسکن و وزارت راه از فردا آغاز شود.

روحانی جابجایی منازل موجود در بستر و حریم رودخانه‌ها را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی مورد تاکید قرار داد و گفت: بازسازی منازل آسیب دیده با نظر کارشناسی به مناطق امن منتقل شده و بازسازی در آن مناطق آغاز خواهد شد.

وی وضعیت امداد رسانی را بسیار مطلوب ارزیابی و تاکید کرد: ضمن کمک قابل توجه مردم به حادثه دیدگان، نیروهای امدادی، مسئولان، نیروهای انتظامی، ارتش و سپاه نیز در ساعات اولیه در کنار مردم حاضر شدند.

به گزارش تسنیم، روحانی، رئیس جمهور در مسیر عزیمت به روستای چنار عجب‌شیر، با توقف در منطقه غله زار آذرشهر، از نزدیک در جریان سیل اخیر و نحوه گرفتارشدن خودروها و مسیر موجود در زیرپل در زمان حادثه قرار گرفت.

رئیس‌ جمهور همچنین در مسیر عزیمت به منطقه سیل زده در روستای چنار، در روستاهای مهماندار و دیوج حسن‌بیگ توقف کرد و دیدار کوتاهی با مردم داشت.

انتهای پیام /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622825
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.