سعید شبستری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال وقوع سیل در شهرستان های استان عملیات امداد و نجات از نخستین دقایق آغاز شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان آذرشهر بیشتر خودروهایی که در کنار رودخانه ها توقف و به ظاهر در حال تماشای سیلاب بودند به دلیل شدت گرفتن سیلاب به همراه سرنشینان خود به مجرای سیلاب کشیده شده اند.
شبستری اظهار کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و تمامی پرسنل مدیریت بحران شهرستان به همراه نیروهای سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی برای پیدا کردن مفقودان تلاش می کنند و برخی ماشین آلات از قرارگاه خاتم الانبیا جهت جستجو تامین شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون جسد 10 نفر از سیل زدگان شهرستان آذرشهر یافت شده است، اضافه کرد: تعدادی از خودروها تا کنون در این منطقه کشف شده که در برخی از این خودروها اجساد سرنشنینان یافت شده و برخی نیز فاقد جسد بودند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در شهرستان عجب شیر نیز سیل موجب ایجاد خسارت به اهالی روستای چنار شده به طوری که بر اثر شدت سیلاب تعدادی از خانه های این روستا به همراه سکنه، سیل با خود برده است.
وی افزود: تاکنون جسد 18 نفر از سیل زدگان در شهرستان عجب شیر کشف شده و عملیات امداد و نجات در هر دو شهرستان ادامه دارد.
شبستری ادامه داد: خانواده هایی که دچار خسارت شده اند از طریق جمعیت هلال احمر امدادرسانی و برای برخی نیز اسکان اضطراری ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه شدت سیلاب ممکن است از فردا افزایش یابد، اظهار کرد: با تمام توان برای کشف اجساد و مفقودان حادثه دیروز تلاش می کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور مدیریت بحران وزارت کشور و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه، گفت: استاندار آذربایجان شرقی نیز به همراه وزیر نیرو در مناطق سیل زده حضور دارند.
بدنبال بارش های شدید در روز گذشته باعث جاری شدن سیل در مناطقی از استان آذربایجان شرقی شده است.
مناطق مختلف آذربایجان شرقی روز گذشته شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی بود.
شهرستان های آذرشهر و عجب شیر در جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده اند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.