به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر با اعلام این خبر گفت: با سرقت 12 کیلو گرم طلا از یک مغازه طلافروشی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان بصورت ویژه در دستور کار کارگاهان پلیس آگاهی شهرستان مراغه قرار گرفت.

 وی خاطر نشان کرد: ماموران با شیوه‌های خاص پلیسی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی در نهایت 4 نفر سارق را شناسایی و دریک عملیات منسجم آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ اصلانی فر افزود: متهمان در بازجوئی‌های اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرم بودند ولی در ادامه تحقیقات و با مشاهده ادله کافی، به سرقت 12 کیلوگرم طلا از مغازه طلافروشی با همدستی 2 نفر مالخر اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه 2 نفر مالخر نیزشناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: متهمان بعد از اعتراف به سرقت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه در پایان خاطر نشان کرد: صنف طلا فروشان می‌توانند با بکارگیری نگهبان، جمع آوری طلا و جوهرات از ویترین در مواقع تعطیلی مغازه و رعایت نکاتی از قبیل نصب دوربین مدار بسته و استفاده از وسایل بازدارنده مانند دزد گیر و آژیر خطر، استفاده از درب‌های ضد سرقت، استفاده از شیشه‌های نشکن و ضد گلوله برای ویترین بیرونی، ضریب امنیتی محل کسب کار خود را بالاببرند و همکاری لازم رابا پلیس داشته باشند.

دستگیری سارق موتورسیکلت با 10 فقره سرقت در آذرشهر

سرهنگ یداله رستمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهر آذرشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق شدند یک متهم را در رابطه با سرقت‌های اخیر شناسایی کنند.

سرهنگ رستمی تصریح کرد: با تلاش ماموران، متهم دستگیر و در بازجویی‌های فنی پلیس آگاهی به 10 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهربا اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، از صاحبان موتورسیکلت‌ها خواست: به منظور پیشگیری از سرقت، موتورسیکلت‌های خود را در مکان‌های خلوت رها نکرده و از تجهیزات ایمنی مانند قفل و زنجیر استفاده نمایند.

توقیف محموله سیگار و البسه قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال درمراغه

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در تشریح این خبر، گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران مبارزه با کالای قاچاق در حین گشت زنی به دو دستگاه سواری سمند و پراید مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروهای مذکور تعداد 69 هزار نخ سیگار خارجی و 300 ثوب انواع البسه قاچاق به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال را کشف و در این رابطه چهار نفر دستگیر و خودروهای مربوطه نیز توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، ازشهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن و سامانه پیامکی 110 به پلیس اطلاع دهند.

توقیف 5 تن مغز گردوی خارجی قاچاق در مرند

سرهنگ کاظم دهقانی در تشریح این خبر، گفت: در پی گزارش خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق، مغز گردوی خارجی در منزلی در شهرستان مرند ماموران پلیس آگاهی در محل حاضر و بازرسی از داخل منزل تعداد 81 گونی مغز گردوی خارجی به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند افزود: در این راستا دو نفر که خود را صاحب اموال مکشوفه معرفی کردند دستگیر و نامبردگان هیچ گونه مدارک مثبته و گمرکی را برای اموال کشف شده ارائه نکرده، که در این خصوص پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ دهقانی ضمن تاکید برهمکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس، از آنها خواست موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه 197 در میان بگذارند.

سرعت بالا، 4 کشته و 10 زخمی برجای گذاشت

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در تشریح این خبر، گفت: با وقوع سانحه رانندگی در محور "ورجوی مراغه" ماموران انتظامی و نیروهای امدادی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد که یک دستگاه سواری سمند به علت عدم توانایی راننده و سرعت زیاد با یک دستگاه مینی بوس برخورد کرده که به علت شدت تصادف، مینی بوس بر روی یک دستگاه پراید واژگون می‌شود که در اثر این سانحه چهار تن کشته و 10 نفر مجروح شدند.

سرهنگ اصلانی فر، بر اساس نظریه کارشناسان پلیس راه، مقصر اصلی را بی احتیاطی رانندگان سمند و راننده مینی بوس به علت ناتوانی در کنترل خودرو اعلام کرد و گفت: علت تامه تصادف تحت بررسی است.

فرمانده انتظامی مراغه در پایان به رانندگان توصیه کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی بوده و رانندگان سرعت مطمئنه را همیشه مدنظر داشته باشند.

دستگیری سارقان کابل‌های هوایی با 42 فقره سرقت در تبریز

سرهنگ صابرعباس زاده اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم کابل‌های هوایی در تبریز کارآگاهان پلیس آگاهی استان موفق به دستگیری دو سارق سیم و کابل برق شدند.

وی ادامه داد: با تحقیقات انجام شده از متهمان، سارقان به 42 فقره سرقت سیم کابل‌های هوایی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی از دستگیر شدن سه مالخر در رابطه با این سرقت‌ها خبر داد و افزود: سه مالخر به همراه اموال مسروقه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به همراه سارقان به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در این سرقت‌ها برابر نظر کارشناسان مربوطه و قطعی کابل‌های برق بیش از دو میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

یک کشته و یک مجروح نتیجه یک تخلف رانندگی درسراب

سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصادف فوتی در محور "سراب -اردبیل" به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، اکیپ گشت پلیس راه و ماموران امدادی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت بعلت تخطی از سرعت مطمئنه وعدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه واژگون از مسیر خارج شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این حادثه راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ترک نشین موتورسیکلت نیز مصدوم و با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ فارسی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هنگام رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه با رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه و رانندگی درحالت خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کشف 50 میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان ورزقان

سرهنگ قاسم نظری با اعلام این خبر گفت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، ماموران انتظامی این شهرستان با انجام اقدامات پلیسی یک دستگاه وانت پیکان حامل کالای قاچاق را در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان شناسایی و توقیف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو تعداد 3 هزار و 96 عدد ظروف بلور قاچاق فاقد هر گونه مجوز گمرکی کشف شد.

سرهنگ نظری بابیان اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بیش از 50 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه، یک نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613638
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.