به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، ظهر امروز با حضور مدیر منابع طبیعی تبریز، یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی، نیروی انتظامی، قاضی پرونده و دادیار ویژه اجرای احکام دادگستری تبریز، پس از صدور حکم خلع ید نمایشگاه بین‌المللی، سالن‌های این نمایشگاه پلمب شد.

محل نمایشگاه بین‌المللی که جزو اراضی ملی محسوب شده و در دهه 70 توسط سرمایه‌گذار نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز در آن احداث شد، با پیگیری ویژه منابع طبیعی و حکم قاضی شعبه 9 عمومی و حقوقی تبریز از این افراد خلع ید شد.

خلع ید توسط اجرای احکام دادگستری و پلمب نیز توسط یگاه حفاظت منابع طبیعی آذربایجان شرقی به عنوان ضابط قضایی صورت گرفت.

براساس این حکمِ قاضی شعبه 9 تبریز عرصه این نمایشگاه متعلق به سازمان منابع طبیعی و جزو اراضی ملی است و اعیان آن متعلق به سرمایه‌گذار است که پس از اجرای این حکم و پلمب سالن‌ها که با عدم تمکین شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز همراه بوده، صاحبان این نمایشگاه باید برای تعیین تکلیف با منابع طبیعی برای اجاره، واگذاری و یا قلع و قمع اعیان وارد مذاکره شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس اطلاعات حقوقی در اختیار این رسانه، پرداخت اجاره و یا تملک بر اساس قوانین موضوعه کاملاً غیرقانونی است چراکه بر اساس این قانون، تفاهم و یا واگذاری اراضی ملی به متصرفین این اراضی فاقد وجاهت قانونی بوده و اگر چنین اتفاقی برای تفاهم رخ دهد، اقدامی غیر قانونی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612914
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.