به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل 'محمد محمدپور' گفت: ٧٦٢ اثر از ٣٣٣ هنرمند از ٤٣ کشور به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی کارتون تبریز با موضوع اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اقتصادی رسیده است.
وی افزود: آثار رسیده از کشورهای الجزایر، افغانستان، استرالیا، بنگلادش، بلژیک، بوسنی، برزیل، بلژیک، بلغارستان،کانادا، چین،کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، استونی، یونان، مجارستان، مونته نگرو، کرواسی، آلمان، هند، اندونزی، ایران ، ایتالیا، قزاقستان، مقدونیه، مکزیک، میانمار، پرو، لهستان، سوئیس، پرتغال، رومانی، روسیه، صربستان، اسپانیا، سوریه، تایلند، ترکیه، اکراین و ازبکستان هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به موضوع این جشنواره، نقد و نقد پذیری را موجب رشد و بالندگی و شادابی یک جامعه دانست و دامنه تاثیرگذاری هنر کاریکاتور را وسیع برشمرد.
وی افزود: هنر کاریکاتور از جنبه های مختلف تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ارتباطی - رسانه ای و اقتصادی قابل بررسی است که با توجه به ضرورت پرداخت به مسائل روز، انجمن کاریکاتور تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این جشنواره را برگزار کرده است.
این جشنواره با هدف آسیب شناسی و بیان هنرمندانه عوامل بازدارنده در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، تبدیل گفتمان اقتصاد مقاومتی به گفتمانی غالب، مردمی و مطالبه گر و نگاه هنرمندانه به مقوله اقتصاد مقاومتی در جهت الگو سازی و ایجاد فرهنگ عمومی برگزار می شود.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.