مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ثبت نام مراسم اعتکاف تا شامگاه دوشنبه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حسینی در نشست خبری سازمان تبلیغات اسلامی استان در خصوص اعتکاف و معتکفین اظهار کرد: ادامه‎ی ثبت‌نام تا آخرین ساعات باقیمانده به شروع اعتکاف، به این دلیل است که اگر فردی انصراف داد یا نتوانست معتکف شود، فرد جایگزین به جای او از ظرفیت‌ ایجاد شده استفاده کند.
وی با اشاره به برنامه‎های فرهنگی سازمان در ایام اعتکاف، گفت: تجلیل از پدران شهدای مدافع حرم در روز پدر، ویژه‌ برنامه‌ی سوگواری در سالروز شهادت حضرت زینب (س) و چاپ و ارائه‌ی کتابچه در خصوص آداب و احکام اعتکاف و استفاده از مبلغان و مشاوران مذهبی برای پاسخگویی به معتکفین از جمله اقدامات فرهنگی این سازمان به شمار می‌آیند.
وی افزود: هزینه‌ی دریافتی از هر فرد، 400 هزار ریال است که خود سازمان نیز بودجه‎ای را به منظور تأمین هرچه بهتر وعده‌های غذایی برای معتکفین در نظر گرفته است.
حسینی عنوان کرد: هدف عمده در برنامه‎‏های سال جاری در اعتکاف، تحول فرهنگی و محتواسازی است و اکثر شرکت‌کنندگان جوانان هستند و همچنین نسبت بانوان به آقایان حدود سه به یک است.
وی تاکید کرد: اعتکاف در چهار نوع دانشجویی، عمومی، دانش‌آموزی و مراکز نظامی برگزار می‌شود و اعتکاف دانشجویی برادران در مسجد دانشگاه تبریز و اعتکاف دانشجویان خواهران در مسجد دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.
وی متذکر شد: همچنین اعتکاف دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در مسجد رسول الله کوی دانشگاه تبریز و مراسم اعتکاف مراکز نظامی در مسجد پایگاه هوایی تبریز برگزار می‌شود.
حسینی عنوان کرد: ظرفیت بیش از 80 درصد مساجد تکمیل شده و 150 نفر نیز ثبت نام ذخیره و مازاد وجود دارد و اعتکاف سال جاری با ظرفیت 20هزار نفر در استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغات در مراسم اعتکاف در آستانه‌ی انتخابات، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه‌ی بصیرت‌افزایی و اطلاع‌رسانی را دارد و چون فضای اعتکاف، فضایی معنوی است؛ بنابراین با هرگونه تبلیغ برای انتخابات شورای اسلامی در این مراسم، برخورد جدی خواهد شد. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.