وزیر راه و شهرسازی از وجود 122 هزار مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از این تعداد 104 واحد تحویل داده شده و مابقی به دلایل مختلف از جمله نداشتن متقاضی و مشکلات تعاونی انباشت شده‌اند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عباس آخوندی در یک برنامه‌ی تلویزیونی در شبکه سهند با اشاره به پروژه‌ی آزادراه تبریز- بازرگان، بیان کرد: این آزادراه جزو یکی از اصلی ترین مسیرها در اتصال شرق و غرب ایران به شمار می‌آید که از ارزش ملی زیادی برخوردار است؛ چرا که مرز بازرگان را به شرق و غرب کشور متصل می‌کند.
وی افزود: تبریز تا بازرگان 200 کیلومتر است و قطعه‌ی اول آن شامل تبریز - مرند می‌شود و قطعه‌ی دوم نیز مرند تا ایواوغلی است.
وی عنوان کرد: قطعه‌ی سوم آزادراه تبریز مرند نیز به سمت بازرگان می‌رود و این پروژه بر اساس سرمایه‌ی بخش خصوصی پیش می‌رود و به تحولات بودجه‌ی دولت بستگی چندانی ندارد.
آخوندی با اشاره به رویداد تبریز 2018 گفت: دسترسی ریلی سریع در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و طول مسیر ریلی کنونی این استان 714 کیلومتر است و با احداث کامل راه آهن تبریز - میانه دسترسی به تبریز سریع‌تر و آسان‌تر خواهد شد.
وی افزود: برنامه‌ها بر این منوال است که اولین خط میانه به سمت بستان آباد در هفته‌ی دولت و در سال‌جاری افتتاح شود و طبق بازدیدهای به عمل آمده، کارگاه ریل گذاری به طول 133 کیلومتر و از میانه به بستان آباد فعال است.
وی گفت: خط بعدی از بستان آباد تا ائل گلی را شامل می‌شود که تا بهار سال آینده افتتاح می‌شود و خط بعدی نیز از ائل گلی به ایستگاه خود تبریز امتداد دارد.
آخوندی خاطرنشان کرد: کاهش مسافت و زمان مسافرت با استفاده از این خط آهن در کم‌ترین زمان ممکن، از مزایای آن است که سفر از تبریز به تهران را پنج ساعته می‌کند.
وی اظهار کرد: همه‌ی پروژه‌های این استان از پیشرفت و تامین مالی خوبی برخوردار هستند و بخشی از بزرگراه بستان آباد - سراب امروز افتتاح شد و همچنین بزرگراه تبریز - اهر نیز به طول 95 کیلومتر، پیشرفت 52 درصدی را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: اولین باند بتونی فرودگاهی نیز سال گذشته در تبریز احداث شد و سیستم‌های ناوبری آن نیز تجدید شد و برخی مذاکرات نیز در راستای بهبود ترمینال فرودگاه انجام شده است.
آخوندی با اشاره به بزرگراه تبریز - سهند گفت: این بزرگراه نیز 23 کیلومتر است که 9 کیلومتر آن تکمیل شده و مابقی نیز با سرعت در حال تکمیل است.
وی با اشاره به فعالیت‌ها در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» متذکر شد: یکی از بخش‌هایی که در تولید ملی کشور سهم قابل توجهی دارد، حمل و نقل و مسکن است و توسعه‌ی حمل و نقل، ایجاد زیرساخت‌ها و توجه به توانمندی‌های شرکت‌های داخلی از جمله اقدامات در راستای تحقق شعار سال است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.