به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عباس آخوندی صبح امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تبریز-بازرگان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در سفر دو سال پیش به استان دستور احداث آزادراه تبریز-بازرگان را صادر کرده بود اظهار داشت: پس از صدور دستور رئیس جمهور این پروژه به سرمایه گذار خارجی واگذار شد ولی چون به تعهداتش عمل نکرد، ابتدای کار خلع ید شد.

وی با بیان اینکه این پروژه مهم به یک کنسرسیوم سرمایه‌گذاری داخلی واگذار شد افزود: عملیات این آزادراه دو سه ماه است که آغاز شده و کارگاه‌ها تجهیز شده بود و امروز با اطمینان اعلام می‌کنیم که پروژه به سرعت اجرا می‌شود و آرزوی مردم منطقه به‌زودی با بهره‌برداری از آن برآورده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت احداث آزادراه تبریز-بازرگان، گفت: این آزادراه کریدور شرق به غرب و محور اتصال به اروپا را تکمیل می‌کند که به  عنوان شاهرگ صادراتی ایران به اروپا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزاد راه 6 بانده بوده و 200 کیلومتر کل طول آن، قطعه قطعه به تدریج افتتاح می‌شود، ابراز داشت:  امروز آغاز عملیات اجرایی قطعه اول آن به طول 63 کیلومتر بود که پس از این قطعه، قطعات دیگر نیز به تدریج عملیات  احداث آن آغاز می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه همزمان پروژه بزرگ دیگر توسط بخش خصوصی آذربایجان شرقی در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: امروز فعالیت 100 تانکر قیر دو جداره برای حفظ کیفیت آسفالت و قیر کار خود را آغاز کردند که در نوع خود کار قابل تحسینی است.

ووزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه در کشور 5 میلیون تن قیر به ارزش 4 هزار میلیارد تومان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: درجه حرارت بالای قیر برای آسفالت باید حفظ شود که اگر دمای آن افت کند کیفیت آسفالت افت می‌کند.

وی افزود: استفاده از تانکرهای قیر دو جداره بهره‌وری و عمر مفید آسفالت را افزایش می‌دهد و به تدریج استفاده از تانکرهای قیر تک جداره ممنوع خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607246
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.