به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که تراکتورسازی علی‌رغم شکست پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان نتوانست از فرصت پیش آمده استفاده کند.

در دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر، تراکتورسازی فرصت کاهش اختلاف 10 امتیازی با پرسپولیس را داشت اما قدر این فرصت را ندانست و در نهایت با تساوی مقابل گسترش فولاد به رده سوم جدول سقوط کرد. گسترش فولاد نیز رده نهم جدول را حفظ کرد و ماشین‌سازی در قعر جدول لیگ باقی ماند.

پیکان تهران – ماشین سازی تبریز/ یک گام دیگر تا سقوط

ماشین‌سازی تبریز که با غیبت چند تن از بازیکنان اصلی خود راهی تهران شده بود در مقابل شاگردان مجید جلالی شکست خورد تا با 16 امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. با توجه به تساوی یک-یک سیاه‌جامگان مقابل نفت تهران و شکست یک-صفر صبای قم مقابل پدیده، ماشین‌سازی می‌توانست با برتری در این دیدار فاصله امتیازی خود با تیم‌های چهاردهم و پانزدهم جدول را کاهش دهد اما شکست سه-یک سبزقبایان مقابل پیکان مانع از این امر شد.

بر اساس نتایج دیدارهای هفته بیست و پنجم، اختلاف ماشین‌سازی با تیم پانزدهم جدول رده‌بندی به 4 امتیاز رسید. با توجه به عملکرد ماشین‌سازی به نظر می‌رسد این تیم کار آسانی برای جبران این فاصله امتیازی نخواهد داشت.

فرهاد کاظمی که پیش‌ازاین با اطمینان از ابقای ماشین‌سازی سخن می‌گفت، در نشست خبری پس از بازی با پیکان اظهار کرد: "ما باید 4 بازی از 5 بازی آینده ببریم تا بمانیم، اما با این روح و روانی که از این بازیکنان دیدم کارمان سخت است ولی قطعاً باید بازی‌های آینده‌مان را ببریم."

دیدار ماشین‌سازی با پیکان و سپاهان با سایپا، با 4 گل، پرگل‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال بودند.

تراکتورسازی – گسترش فولاد/ تساوی به نفع حریفان

تراکتورسازی و گسترش فولاد که نخستین دربی فوتبال تبریز در سال 96 را برگزار کردند به تساوی یک-یک رضایت دادند تا مصاف دو تیم همشهری در هفته‌های پایانی لیگ به نفع حریفان تمام شود. با توجه به شکست پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان، تراکتورسازی می‌توانست فاصله امتیازی خود با صدر جدول را به 7 امتیاز رسانده و امید را به اردوی سرخ پوشان تبریزی بازگرداند اما تساوی مقابل گسترش فولاد، تراکتور را به رده سوم جدول رساند.

شاگردان قلعه‌نویی در پایان هفته 25 لیگ برتر با 47 امتیاز و 9 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس صدرنشین در رده سوم جدول قرار گرفتند. استقلال تهران نیز با 47 امتیاز و گل زده بیشتر نسبت به تراکتورسازی، رده دوم جدول را تصاحب کرده است.

با پایان هفته بیست و پنجم لیگ برتر، تراکتوری‌ها که برای کسب مقام قهرمانی لیگ شانزدهم وارد این رقابت‌ها شده بودند باید برای بازپس‌گیری رده دوم از استقلال تهران تلاش کنند.

با توجه به تساوی برخی از تیم‌های میانه جدول و نتایج دیدارهای این هفته از رقابت‌های لیگ برتر، گسترش فولاد با 32 امتیاز در رده نهم جدول باقی ماند و هنوز به کسب سهمیه آسیایی امیدوار است. شاگردان کمالوند در حالی 32 امتیازی هستند که تیم چهارم جدول 35 امتیازی است.

گسترشی‌ها که دیگر با خطر سقوط به لیگ یک مواجه نیستند اعتقاد دارند باید به بازیکنان جوان هم میدان داد تا آینده این تیم تأمین شود. فراز کمالوند پس از تساوی با تراکتورسازی در این مورد تصریح کرد: "آن‌طور که با مدیران باشگاه صحبت کردیم، چون تکلیف تیم مشخص است و دغدغه‌ای از بابت سقوط نداریم، می‌خواهیم از بازیکنان جوان استفاده بیشتری ببریم. ما در کنار این مساله، برای رسیدن به بالای جدول تلاش می‌کنیم. بازیکنان جوان ما هم در دیدار با تراکتور عملکرد خوبی داشتند. کوروش ملکی در درون دروازه و یوسف سیدی در وسط زمین خیلی خوب بازی کرد. همچنین مسعود ابراهیم‌زاده را هم برای نخستین بار در دفاع میانی به کار گرفتیم که از عملکرد او راضی هستیم."

گسترش فولاد در هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت 17:30 روز پنجشنبه 17 فروردین‌ماه در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان استقلال تهران خواهد بود. ماشین‌سازی نیز از ساعت 17 روز جمعه، 18 فروردین در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف پدیده می‌رود. تراکتورسازی نیز از ساعت 19 همان روز میهمان صبای قم خواهد بود.

دیدارهای هر یک از تیم‌های تبریزی در هفته آتی، به نفع دیگر تیم تبریزی خواهد بود. گسترش فولاد با برتری مقابل استقلال تهران می‌تواند به تراکتورسازی کمک کند. تراکتور نیز با برتری مقابل صبا می‌تواند به کاهش اختلاف ماشین‌سازی با تیم‌های بالاتر کمک کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605304
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.