نقل و انتقالات نیم فصل، برگ برنده امیر قلعه‌نویی در سال‌های اخیر بود که با بسته شدن پنجره زمستانی تراکتورسازان، نتایج این تیم در 10 بازی نخست نیم فصل دوم، در مقایسه با 10 بازی ابتدایی نیم فصل نخست، دچار افت شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در 10 بازی نخست نیم فصل دوم، چهار پیروزی مقابل تیم‌های استقلال خوزستان، پیکان، ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان کسب کرده و در پنج بازی نیز مقابل نفت آبادان، ماشین‌سازی تبریز، سایپا، فولاد خوزستان و گسترش فولاد متوقف شده تا 10 امتیاز حساس از این پنج بازی از دست بدهد.

شاگردان قلعه‌نویی، اما بدترین شکست فصل خود را در هفته بیستم، مقابل حریف مستقیم خود متحمل شدند و با حساب سه بر صفر از پرسپولیس شکست خوردند تا دومین باخت فصل‌شان را تجربه کنند.

این در حالی است که تراکتورسازان در 10 بازی ابتدایی نیم فصل نخست، پنج برد و پنج تساوی داشته‌اند و با 16 گل زده و شش گل خورده، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند.

اما چیزی که در این میان قابل توجه است، تفاوت در امر گلزنی تراکتورسازان در نیم فصل دوم است؛ چرا که این تیم در 10 بازی انجام شده نیم فصل دوم، تنها 11 گل به ثمر رسانده و در مقابل، هشت گل نیز دریافت کرده است تا پسرفت این تیم نسبت به نتایج نیم فصل اول، مشهود باشد. این تفاوت در آمار گلزنی، نمی‌تواند بی‌ربط به جدایی هافبک خلاق و بازی‌سازی به نام سروش رفیعی باشد، چیزی که خود قلعه‌نویی هم در روزهای اخیر به آن اذعان دارد.

اما بزرگترین ضربه‌ای که تراکتورسازان را به قول خود قلعه‌نویی، "پنچر" کرد، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم در تعطیلات نیم فصل بود؛ زیرا این مربی پرافتخار، بارها ثابت کرده که با تقویت تیم‌هایش در نقل و انتقالات نیم فصل، بسیاری از راه قهرمانی‌هایش را در نیم فصل دوم طی کرده است و این بار با محروم شدن از جذب بازیکن، قلعه‌نویی موفق به جذب بازیکنان مدنظر خود در پست تهاجمی نشد تا اکنون، این چنین با مشکلات زیادی در راه قهرمانی روبرو باشد و با ایجاد فاصله 9 امتیازی با صدر جدول، کارش برای کسب عنوان قهرمانی رقابت‌ها، بسیار سخت شود.

گفتنی است؛ در پایان هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ برتر، تراکتورسازی با 47 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته و با پرسپولیس صدرنشین، 9 امتیاز فاصله دارد.

این تیم در پنج بازی آینده خود، به ترتیب صبای قم، پدیده مشهد، استقلال تهران، سپاهان اصفهان و نفت تهران را پیش رو دارد.

یادداشت: فرشید رئوفی

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.