سعید شبستری با پیوستن به پویش 'نه به ریختن زباله ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برخی مواد دورریختنی همچون کیسه های پلاستیکی هزاران سال طول می کشد که تجزیه شود و وظیفه هر شهروند است که به نوعی در رعایت مسایل زیست محیطی و جلوگیری از تخریب طبیعیت دقت کند.
وی با اشاره به نزدیک شدن روز سیزده فروردین به نام 'روز طبیعت'، ادامه داد: تک تک آحاد مردم موظف هستند که در این روز نسبت به محیط زیست و طبیعت خود توجه و از دور ریختن زباله ها در طبیعت خودداری کنند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در قبال محیط زیست خود مسئول هستیم، از مردم در خواست کرد زباله های خود را در سطل هایی که توسط شهرداری ها تعبیه شده است، بیاندازند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص دفن زباله در روستاها، گفت: در برخی از روستا ها محلی برای جمع آوری زباله ها وجود ندارد و بخشداری ها و دهیاری ها باید در این زمینه فعال تر عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه دهیارها باید برای سالم ماندن محیط روستاها تلاش کنند، یادآور شد: محیط های روستایی محلی سالم و بدور از آلودگی هستند و مردم برای دوری از فضاهای آلوده شهری به محیط روستایی پناه می آورند و بر این اساس نباید با بی توجهی این طبیعت زیبا را الوده کنیم.
شبستری در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه در حوزه پسماند شهری گفت: شهرداری تبریز به دنبال تجزیه پسماندها و تولید کمپوست می باشد که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.
وی اظهارکرد: ضروری است این تکنولوژی جدید در تمامی شهرها و روستا مورد استفاده قرار گیرد تا زباله ها پس از بازیافت به موادی قابل استفاده در طبیعت تبدیل شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص دفن پسماندهای بیمارستانی، ادامه داد: خوشبختانه تمامی پسماندهای بیمارستانی در استان به صورت بهداشتی دفن می شود.
وی افزود: در بیش از 90 درصد موارد پسماند های درمانگاه ها ، کلینیک ها، آزمایشگاه ها و مراکز درمانی که مواد بیولوژیک در آن استفاده می شود دفن بهداشتی انجام می گیرد.
شبستری تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده از طریق پدافند غیرعامل استان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و کارگروه دفن پسماند استان در سال جاری در تمامی مراکز درمانگاهی و آزمایشگاهی استان دفن بهداشتی انجام خواهد گرفت.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.