به گزار ایرنا، شهرام دبیری عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: با توجه به اینکه به دلیل مشکلات درآمدی سالجاری هیچ مبلغی در این خصوص در قانون بودجه شهرداری وجود نداشت، شورای اسلامی شهر با حساسیت موضوع را پیگیری و برای سال آینده ردیف مستقلی برای آن در نظر گرفت.
وی ، مجموع بودجه سال آینده شهرداری تبریز را 20 هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد که در بخش های مختلف و شهرداری های مناطق 12 گانه تبریز هزینه خواهد شد.
دبیری، توجه به مساله ترافیک و عبور و مرور، کاهش آلودگی هوا، خط یک قطار شهری، خرید اتوبوس های برقی، و مسیرگشائی در مناطق مختلف شهر را از جمله اولویت های برجسته قانون بودجه سال 1396 شهرداری تبریز بیان کرد.
وی با بیان اینکه در سال آینده طرح های مختلف مسیرگشائی در سطح شهر اجرا می شود، گفت: در این رابطه سه هزار و 200 میلیارد ریال برای تشویق و ترغیب مردم به اضافه مجوز استفاده از اموال شهرداری به تصویب رسیده است که می تواند حجم قابل توجهی از مشکلات محلات قدیمی تبریز را رفع کند.
دبیری ، برنامه ریزی برای تبریز 2018 را یکی دیگر از اهداف مهم بودجه سال آینده شهرداری و همچنین برنامه های اولویت دار شورای اسلامی برشمرد و اظهار کرد: در این رابطه نیز ساماندهی و مرمت آثار تاریخی و باستانی از جمله بازار تاریخی، مقبره الاشعرا، مسجد کبود و میدان صاحب الامر جزو برنامه های اصلی است.
وی درباره مسکوت ماندن طرح آبدار کردن مهرانه رود ، گفت: آب این رودخانه طبق مصوبات قبلی شهرداری و استانی باید از طریق سد شهید مدنی تامین می شد که دولت تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده است ، اما شهرداری در نظر دارد با استفاده از آب چاه های مسیر، نسبت به آبدار کردن این رودخانه که از وسط تبریز عبور می کند، وارد عمل شود.
دبیری ادامه داد: البته در این زمینه نیز باید ابتدا مساله جمع آوری پساب ها از بستر رودخانه حل و فصل شود که طرح های آن هم اکنون توسط شهرداری در دست اجرا می باشد.
وی در خصوص دستگیری و بازداشت چهار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: در این خصوص نباید خطای عده ای به عنوان ناکارآمدی شورا و مجموعه شهرداری قلمداد شود، چرا که شورا در طول چهار سال فعالیت خود خدمات بسیار بزرگی نیز در کار نامه خود دارد.
رئیس شورای اسلامی تبریز ادامه داد: بر خود می بالم که در دوره مدیریتم هیچ گونه مساله تنش زا به وجود نیامد و برعکس دوره های قبلی در این دوره کسی شاهد درگیری های فیزیکی اعضای شورا نبود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.