به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سید رضا صالحی امیری در لوح تقدیر خود خطاب به دکتر اسماعیل جبارزاده آورده است: بر خود فرض می‌دانم از همراهی موثر جناب‌عالی با هیأت امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که نقشی بی‌بدیل در معرفی و صیانت از فرهنگ غنی آذربایجان عهده‌دار است قدردانی نمایم.
تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که از وعده‌های دکتر روحانی، رییس جمهور به مردم آذربایجان بود، همزمان با سفر هیأت دولت به تبریز در اردیبهشت ماه سال 94 تحقق یافت.
ریاست هیأت امنای این بنیاد که دفتر مرکزی آن در محل خانه تاریخی پروین اعتصامی در تبریز مستقر است، بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و چند تن از مقام های ارشد دولت، مسئولان استانی و اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان در آن عضویت دارند.
این بنیاد از بدو تشکیل و ثبت رسمی آن، اقدامات موثری در حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان انجام داده است که برگزاری همایش شمس تبریزی، همایش آیین‌ها و آداب و رسوم محلی، همایش استاد شهریار و همایش پروین اعتصامی از جمله آنهاست.
تشکیل جلسات مشورتی با نویسندگان، هنرمندان و شاعران، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تشکیل شورای علمی فرهنگ و شورای علمی دایرة‌المعارف آذربایجان، آغاز تدوین کتاب والیان آذربایجان، تشکیل کارگروه شعر بانوان و مشارکت در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از دیگر اقدامات بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان می‌باشد.
انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.