مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ضرورت تغییر الگوی کشت امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و در این بین تحقیقات علمی و روش های نوین شاه کلید رسیدن به توسعه روش های کشت محسوب می‌شوند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محسن خادم عرب باغی در مراسم روز درختکاری، تغییر کشت از سنتی به مدرن را ضروری دانست و افزود: توسعه فضای سبز و درختکاری باید براساس تحقیقات روز دنیا انجام شود و دستیابی به کشاورزی اقتصادی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند استفاده از کشت مدرن بجای کشت سنتی می باشد .
 
عرب باغی پرورش دانش آموختگان خبره در بخش کشاورزی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و خواستار ورود مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به موضوعات کشاورزی شد و گفت: تعامل بین بهره برداران بخش کشاورزی و پژوهشگران این عرصه قطعا می تواند اتفاقات مثبتی را برای کشاورزی کشور رقم زند.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس توسعه فضای سبز ارس را از برنامه‌های مهم این منطقه برشمرد و اظهار کرد: نباید موضوع درخت و درختکاری تنها در یک روز و یک هفته خلاصه شود؛ از اینرو در طول دو سال گذشته توسعه درختکاری در حاشیه رودخانه ارس در نقاط صفر مرزی انجام شده است.
 
وی ارس را بستری مناسب برای توسعه باغبانی مدرن و کشت گلخانه ای عنوان کرد و گفت: با واگذاری زمین ها به تعاونی ها بر اساس ضوابط و قوانین شفاف توانسته ایم کاشت گلخانه ای را رونق دهیم و در حال حاضر نزدیک به یک هزار هکتار از زمین های دشت گلفرج زیر کشت رفته است و ما در آینده نزدیک شاهد تاثیرگذاری و ارز آوری این منطقه خواهیم بود.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به نقش مشارکت مردم در حفظ و توسعه فضای سبز شهری با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی در ارس تاکید کرد.
 
وی به نقش مردم در حفظ و نگهداری فضای سبز اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل عمده فضای سبز که در شرایط اقلیمی موجود نیاز به صرف هزینه و مراقبت مستمر دارد، مسئله نگهداری و توسعه فضای سبز می باشد که در این راستا استفاده از مشارکت مردمی بعنوان یک نیاز و ضرورت مطرح است.
 
گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار شهرستان جلفا و روسای سایر ادارات شهرستان برگزار شد با اهدای لوح تقدیر از کارکنان مدیریت امور شهری - روستایی و گشت زمین سازمان منطقه‌ آزاد ارس تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.