به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محسن مجتهدشبستری، وی در مراسم غرس نهال همزمان با هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: توجه به درخت و توسعه فضای سبز نه تنها یکی از کارهای پسندیده و مورد تاکید آموزه های دینی است، بلکه در تلطیف هوا و کاهش آلودگی ها نیز مفید و موثر می باشد.
وی، حفظ جنگل ها و مراتع را علاوه بر وظیفه دولت، وظیفه آحاد ملت دانست و افزود: مردم شریف با همکاری ارگان های مربوطه در حفظ منابع طبیعی اهتمام ورزند، که حفظ این منابع از اصل ایجادشان مهمتر است.
آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه قطع و بریدن حتی یک درخت، لطمه زدن به گوشه ای از جنگل و کم کردن حتی یک متر از فضای سبز به منزله قتل نفس است، اضافه کرد: درخت یکی از نعمات بسیار با ارزش خداوند برای بندگانش است که باید به نحو شایسته ای از آن مراقبت شود.
وی ادامه داد: پروردگار در قرآن مجید فرموده است ' اگر بخواهید نعمت های خدا را بشمارید قابل شمارش نیست، چه نعمت های مادی چه نعمت های معنوی از جمله نعمت های مهم مادی و حیاتی درخت است' که بر همین اساس با تامل در آثار و فواید درخت باید شکرگزار آن باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کسی که از خود حتی یک درخت به یادگار می گذارد برای دوران بعد از مرگ نیز منفعت عاید می شود و اگر کسی درختی را غرس کند تا زمانی که درخت است و دیگران از فوایدش استفاده می کنند، برای متوفی فوایدش هم می رسد.
آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به آثار و فواید فراوان درخت، کار درختکاری را جزو عبادات خواند و افزود: علاوه بر اینکه از چوب، میوه و سایه درخت استفاده می شود، نقش بسیار موثری نیز در تولید اکسیژن و تلطیف هوا دارد.
کلانشهر تبریز با حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای مهم صنعتی کشور است که چند سالی است با مشکل آلودگی هوا مواجه شده است.
3038/6183 انتشار دهنده: محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.