به گزارش ایرنا، محمد فرقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این طرح موسوم به مرحله 7 سیار، با نصب و راه اندازی 426 سایت، تبریز و مراکز شهرستان ها و برخی شهرهای پرترافیک استان به اینترنت نسل چهار (4G) و بقیه شهرها با نصب و راه اندازی 363 سایت به اینترنت نسل سوم ( 3G ) مجهز شدند.
وی با بیان اینکه این طرح از فعالیت‌های سال جاری مخابرات استان در حوزه‌ موبایل و شبکه‌ تلفن همراه بود که عملیات آن در 10 اسفند پایان یافت، یادآوری کرد: برای اجرای طرح سیم‎کارت‌های نسل سوم و چهارم شبکه همراه اول بیش از یک هزار و 710 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به تحول عظیم در اینترنت استان، یادآوری کرد: افزایش سرعت اینترنت از مزیت اصلی این طرح بوده که در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان همراه اول انجام شده است.
فرقانی، با بیان اینکه در این اقدام شبکه‌ همراه اول به طور کامل ارتقاء یافته است، ادامه داد: مشترکان همراه اول در صورت بروز مشکلات فنی با شماره‌ 9990 تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند.
وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از اینترنت نسل 4 سه شرط لازم است، گفت: داشتن گوشی با قابلیت پشتیبانی نسل چهارم شرط اساسی برای استفاده از این اینترنت بوده و سیم کارت‌های مشتریان نیز باید به یو سیم تغییر یابد.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: شرط دیگر استفاده از این اینترنت فعال کردن بسته‌ی اینترنتی آلفا پلاس بوده و مشتریان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی همراه اول و یا کد #10* نسبت به تهیه و سفارش این بسته اینترنتی اقدام کنند.
فرقانی افزود: همراه اول برای ترغیب و تشویق هر چه بیشتر مشتریانی که گوشی آن‌ها اینترنت نسل چهارم را پشتیبانی و سیم کارت‌های آنان را به صورت رایگان تعویض می کند و یک بسته اینترنتی 120 هزار ریالی به صورت رایگان اهدا می‌کند.
وی با اشاره به محل‌های توزیع این سیم‌کارت‌ها در استان، گفت: تمامی دفاتر ارایه کننده خدمات همراه اول در استان و فروشگاه‌های همراه اول واقع در مرکز مخابراتی شهید رجایی، میدان شهید بهشتی و طبقه‌ پایین مرکز تجاری اطلس آماده تعویض این سیم کارت‌ها هستند.
نوترینو نام تجاری و ثبت شده سرویس اینترنت نسل سوم (3G)، نسل چهارم (4G) و نسل چهار و نیم (4.5G) همراه اول است که مزایای زیادی نسبت به اینترنت نسل پیشین خود دارد.
این سرویس برخلاف نسل های گذشته (2G) که فناوری آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود، مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.