فرماندار ملکان گفت: تصادفات رانندگی یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی در کشور محسوب می‌شود که سلامت مردم را تهدید می‌کند .                   
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدباقر خانی در جلسه مشترک هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های شهرستان ملکان، افزود: بر اساس آمارهای پزشکی قانونی، طی 14 سال گذشته تعداد 315 هزار نفر از در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست  داده‌اند که به طور میانگین روزانه 61 نفر را شامل می‌شود.                   
وی با بیان اینکه در پنج ماهه سال جاری نیز تعداد 7900 تن در تصادفات جاده‌ای جان باختند، افزود: همچنین بر اساس آمارها سالانه 320 میلیارد ریال خسارت و ضرر اقتصادی از ناحیه تصادفات جاده‌ای به کشور وارد می شود .   
 فرماندار ملکان تصریح کرد: بر اثر تصادفات جاده‌ای علاوه بر وارد شدن ضرر اقتصادی، خانواده‌های بسیاری نیز بدون سرپرست می‌شوند که پیشگیری و کاهش تلفات در این حوزه از طریق اطلاع رسانی ضروری است .   
 وی افزود: میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در کشور ایران بیشتر از کشورهای توسعه یافته است و به طور مثال در کشور آلمان با توجه به جمعیت برابر با کشورمان میزان تصادفات کمتر است .   
خانی افزود: متأسفانه بر اساس آمارها 70 درصد تصادفات در جاده‌های برون شهری و در فاصله 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد .  
 فرماندار ملکان اظهار کرد: با توجه به کشاورزی بودن منطقه، بسیاری از مردم این شهرستان استفاده از موتورسیکلت جهت تردد در باغات و مزارع خود را ترجیح می‌دهند که ارائه آموزش‌های لازم و تجهیز این افراد به کلاه ایمنی ضروری است .   
 وی افزود: با توجه به برگشت برخی از راکبین موتورسیکلت از باغات خود در مواقع شب و نقض روشنایی برخی موتورسیکلت‌ها، تجهیز این افراد به لباس‌های روشن ضروری است.   
 فرماندار ملکان در ادامه جلسه از وجود 40 پل حادثه خیز در این شهرستان خبر داد و گفت: 14 پل توسط آب منطقه‌ای استان در شهرستان ملکان شناسایی شده است .   
 وی همچنین بر ایمن سازی جاده کمربندی ملکان و اصلاح تیرهای برق در طول این جاده تاکید کرد .   خانی از آغاز زودهنگام خرید اقلام مورد نیاز برای عید نوروز ابراز خرسندی کرد و گفت: به منظور رفاه حال مردم، مغازه‌داران و دستفروشان، به همت شهرداری ملکان، دست فروشان در پارکینگ‌های شهر ساماندهی و مستقر خواهند شد . 
 در ادامه جلسه نیز شهردار ملکان از ساماندهی بازار ملکان در آستانه عیدنوروز خبر داد و گفت: به منظور ایجاد امنیت خانواده‌های ملکانی، ماموران نیروی انتظامی و سدمعبر شهرداری در نقاط پرترافیک شهر ملکان مستقر خواهند شد .  
 فرهاد نریمانپور افزود: دست فروشان شهر ملکان نیز به تعدادی از نقاط پیش بینی شده هدایت می‌شوند و همچنین بازار جلوی مسجد امام حسین(ع) این شهر نیز ساماندهی خواهد شد .   
 شهردار ملکان همچنین از تعطیلی بازار هفتگی دواب ملکان در روز شنبه 21 اسفندماه جارًی خبر داد. و اظهار کرد: این اقدام در راستای افزایش میزان خرید و فروش در بازار شب عید انجام می‌شود و در تلاشیم تعطیلی این بازار را به دو هفته افزایش بدهیم .                                                    ً
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.