نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تاکید کرد: نقش آذربایجان و نمادهای آن نباید مورد غفلت واقع شود.
 
محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: مسئله‌ی فراموش شدن نمادهای آذربایجان در طراحی اسکناس‌ها و سایر کارهای فرهنگی، سیاسی نیست و در هر نقطه‌ی دنیا چنین برخورد شود، به تبع اعتراضات بسیاری در پی خواهد داشت.
 
وی افزود: چنین تبعیض‌هایی به نوعی دهن‌کجی محسوب می‌شود و تذکرات کتبی و شفاهی به وزیر اقتصاد و مسئولان مربوطه ابلاغ شده است و نقش خطه‌ی آذربایجان و تبریز در طول تاریخ نباید نادیده گرفته شود.
 
وی گفت: آذربایجان و مردم آن در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور نقش پررنگی را داشته‌اند و همچنین وحدت ملی کشور نیز در بسیاری از نقاط بحرانی تاریخی کشور مدیون مردم این خطه است و رد پای رشادت‎های مردم این خطه در شکل‌گیری واحدهای سیاسی دوران مشروطه، تحریم تنباکو، انقلاب اسلامی ایران و اوج پیروزی آن پابرجا است.
 
سعیدی با اشاره به مفاخر آذربایجان و شناخته شدن آنان در سطح جهانی، گفت: مفاخری همچون علامه طبابایی و علامه جعفری در عرصه‌ی فلسفه یکه‌تاز میدان بودند.
 
وی بیان کرد: ادبیات غنی آذربایجان و مفاخر ادبی همچون شهریار، مولوی و خاقانی نیز از جمله شاعرانی هستند که هنر و قلم آنان بر کسی پوشیده نیست و نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند.
 
وی خاطرنشان کرد: وظیفه‌ی نمایندگان است که در راستای اصلاح چنین دهن کجی‌هایی برآیند و تا نقش سیاسی و فرهنگی این خطه بیش از این مورد غفلت واقع نشود.  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.