نائب رئیس مجلس شورای با بیان اینکه هنرمندان به عنوان بخش مهمی از نخبگان جامعه، می‌توانند مدیران جامعه را نیز مدیریت کنند، اظهار کرد: حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در یکدست کردن خواسته‌های تمام اصناف و اقشار جامعه و تبدیل آ‌ن‌ها به یک مطالبه‌ی عمومی از مسئولان، نقشی اساسی دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مسعود پزشکیان در حاشیه حضور در نمایش "اتابک پارکنین تراژدیسی" اظهار کرد: تولید و ارائه‌ی نمایش‌های فاخر در تبریز نشان از ظرفیت بالای هنرهای نمایشی در این خطه دارد.

وی با اشاره به درخواست اهالی تئاتر تبریز برای احداث مجموعه‌ای مدرن و متناسب با نیاز هنرمندان این شهر تصریح کرد: به طور حتم از وزارت ارشاد و نیز شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز، پیگیری‌های لازم برای احداث این مجموعه انجام خواهد شد.

پزشکیان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه و اهتمام ویژه‌ی مسئولان به تامین زیرساخت‌های مناسب در حوزه‌ی فرهنگ و هنر، بیان کرد: طبیعی است که برای ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر و تولید آثار ارزشمند در این حوزه، نیازمند ایجاد بسترهای لازم هستبم و امکانات سخت افزاری نقشی اساسی در این زمینه دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زبان هنر رساترین پیامی است که می‌تواند خواسته جامعه را برای تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور منتقل کند.

نماینده مردم تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌ی اهالی فرهنگ و هنر نسبت به بیمه‌های اجتماعی گفت: مشکل بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد در کشور یک معضل اساسی است که تاکنون برای آن برنامه و تصمیمی کارشناسی اتخاذ نشده است.

به گفته وی، برای حل و فصل ریشه‌ای مشکل تامین اجتماعی اصناف و اقشار مختلف، نیازمند تدوین قوانین کارشناسی و عملی هستیم و مجلس در این زمینه آماده‌ی همکاری با دولت و بخش‌های غیردولتی است.

وی با بیان اینکه دغدغه های هنرمندان نسبت به بیمه‌ی تامین اجتماعی قابل درک است، یادآور شد: به طور حتم بدون حل و فصل کردن مشکلات این قشر حساس و ارزشمند، نمی توان انتظار تولید آثار فاخر در کشور بود.

پزشکیان تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، باز هم فعالیت بی ادعای اهالی فرهنگ و هنر به منظور اعتلای ایران اسلامی قابل تقدیر است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.