عضو شورای شهر تبریز در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: بلوغ سیاسی و فرهنگ‌سازی لازمه‌ی فضای رقابتی سالم در شوراها است.

علی شیاری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نقش موثر شوراها در  شهر و روستاها، اظهار کرد: با مراجعه به قانون اساسی می‎توان به اهمیت شوراها پی برد و طبق این اصل حاکمیت موظف است تا جایی که امکان دارد، حق تعیین سرنوشت مردم و قدرت را به خود آنان بسپارد.

وی افزود: شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی، متولی رشد و توسعه‌ی فرهنگی و اقتصادی شهرها و روستاها به شمار می‌آیند و اگر اختیارات شوراها در حوزه‌ی مدیریت شهری بیشتر شود، مجلس از قید و بند مسائل کوچک‎تر آزاد شده و به راحتی می‎تواند به مسائل ملی بپردازد.

وی در خصوص تاکید بر ورود افراد متخصص در شوراها بیان کرد: با استناد و تکیه بر قانون، به این نکته خواهیم رسید که تمامی افراد حق انتخاب شدن و انتخاب کردن را دارند و اعمال هیچ گونه محدودیتی در ورود افراد به عنوان اعضای شورای شهر جایز نیست.

شیاری عنوان کرد: تاکید بر تخصص در یک حوزه‌ی خاص درست نیست و کمیسیون‌ها در شوراها به این منظور تشکیل شده است تا بتوان در شورا از وجود افراد متخصص در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شد.

وی گفت: ورود افراد مختلف در شوراها خالی از اشکال است و طبق قانون نمی‌توان یک هنرمند یا ورزشکار را از ورود به شورا منع کرد و حال این که این فرد به دلیل محبوبیت خود جزو کاندیدهای منتخب مردم باشد، بستگی به بینش سیاسی مردم دارد.

شیاری تاکید کرد: مردم باید با انتخاب آگاهانه مسیر را برای ورود افراد شایسته به شوراها هموار کنند و در این مورد نمی‌توان هیچ‌گونه خط و خطوطی را برای مردم و کاندیداها مشخص کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.