اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور که در منطقه آزاد ارس واقع شده، بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اکبر ترکان در حاشیه بازدید از این گلخانه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در منطقه آزاد ارس ۲۴۰ هکتار اراضی برای مجتمع های گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این مجتمع گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: این گلخانه، مدرنترین و پیشرفته ترین گلخانه کشور است و طرح کلی آن ۵۰ هکتار است که ۱۳ هکتار آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ترکان اضافه کرد: وبژگی‌های فناورانه‌ی این گلخانه، الگوهای جدیدی برای سایر گلخانه‌ها در کشور است که امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

وی متذکر شد: احداث این گلخانه توسط بخش خصوصی تجربه موفقی در منطقه آزاد ارس بوده و تکنولوژی مورد استفاده در این گلخانه با الهام از تجربیات کشورهایی همچون هلند انجام گرفته است.

گفتنی است؛ مجتمع گلخانه ارس تارلاامین با دانش فنی نوین و حجم فعالیت، بزرگترین و فنی ترین مجتمع گلخانه‌ای در سطح کشور است.

 هم اکنون علاوه بر مجموعه‌های گلخانه ای ارس، چندین هزار هکتار باغ های میوه موجود در منطقه انواع محصولات کشاورزی با شیوه آبیاری تحت فشار تولید و روانه بازار می‌کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.