تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز، نیم فصل اول لیگ شانزدهم را در قعر جدول به پایان رساند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، ماشین‌سازی تبریز پس از 20 سال دوری از سطح اول فوتبال ایران، با هدایت رسول خطیبی موفق به صعود به رقابت‌های لیگ برتر شد و کار خود را زیر نظر همین مربی آغاز کرد.

سبزپوشان تبریزی که تحت حمایت شهرداری و سازمان ورزش شهرداری، عملکرد نسبتاً خوبی در فصل نقل و انتقالات داشتند و بازیکنان نامدار زیادی از جمله پیام صادقیان، آندرانیک تیموریان و ... را به خدمت گرفتند، با پیروزی خارج از خانه هفته نخست مقابل فولاد، خود را در قامت یکی از تیم‌های خطرناک لیگ شانزدهم معرفی کردند؛ اما این معرفی، زیاد برای ماشین‌سازان دوام نیاورد و روزهای بد تیم خطیبی از هفته‌های بعدی آغاز شد و پس از سه تساوی و یک شکست در هفته‌های دوم تا پنجم، روزهای سیاه ماشین‌سازی از راه رسید؛ به طوری که این تیم روی غلتک باخت افتاد و هشت بازی پیاپی را زیر نظر این مربی بازنده از میدان خارج شد تا اصلی‌ترین کاندیدای سقوط به لیگ پایین‌تر لقب بگیرد.

با تدوام باخت‌های ماشین‌سازان در لیگ و البته حذف در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن، بالاخره مدیران این باشگاه دست به تغییرات زدند و با کنار گذاشتن خطیبی، فرهاد کاظمی را که متخصص نگه داشتن تیم‌های در حال سقوط است، به نیمکت تیم‌شان آوردند تا چشم به تکرار موفقیت‌های این مربی بدوزند.

کاظمی پس از برعهده گرفتن سکان هدایت سبزهای تبریز، در نخستین بازی، مقابل تیم سابق خود، سیاه‌جامگان باخت تا نهمین شکست متوالی این تیم ثبت شود، اما روز گذشته در دومین بازی با هدایت این مربی، بالاخره طلسم باخت‌های پی در پی این تیم باسابقه تبریزی، با یک تساوی پر گل سه بر سه شکسته شد تا بالاخره این تیم بتواند از طلسم امتیاز 6 خارج شود و امید زیادی به نیم فصل دوم لیگ برتر داشته باشد.

این تیم با 11 گل زده در 15 بازی، پس از صبای قم، بدترین خط حمله نیم فصل اول لیگ شانزدهم لقب گرفت و با 26 گل خورده نیز، عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را صاحب شد. در این میان، امین قاسمی‌نژاد با چهار گل زده، بهترین گلزن تیمش در 15 بازی نخست لیگ بود.

نمودار نتایج ماشین‌سازان در نیم فصل نخست:

mashin.jpg

انتهای پیام

منبع ‫:‬
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.