سعید شبستری خیابانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب، با تاکید بر اینکه مسئولان باید از هرگونه مشکل تراشی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان پرهیز کنند، گفت: متاسفانه برخی کارکنان ادارات به جای کمک به تولید و صادرات، فعالان این بخش را درگیر بروکراسی اداری می کنند.
وی اظهارکرد: مسئولان باید با تفکر کمک به بهبود تولید و صادرات در عرصه حاضر باشند و از هرگونه مشکل تراشی پرهیز کنند، چرا که افزایش تولید و رونق صادرات به نفع کل جامعه است.
شبستری خیابانی متذکر شد: با دست روی دست گذاشتن نمی توان کاری کرد و باید همه پای کار بوده و به فکر حل مشکل سرمایه گذاری و تولید کننده باشیم.
وی با بیان اینکه تولید و صادرات در شهرستان بناب مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است، افزود: روند تولید محصول، فرآوری و صادرات در این شهرستان با نیروهای بومی صورت گرفته و کلیه آحاد جامعه از سود آن متنعم می شوند.
شبستری خیابانی اضافه کرد: رونق صادرات نیازمند تعامل همه جانبه با کشورهای خارجی است و برای رسیدن به صادرات ایده آل به فرصت مناسب نیاز است تا بازارهای جهانی شرایط قبل از تحریم ها را شکسته و به وضع عادی معامله با تجار ایرانی اقدام کنند.
وی با تأکید بر استفاده از فناوری های جدید برای تولید و بسته بندی محصولات، گفت: متأسفانه برخی از صنایع استان مطابق استانداردهای جهانی کیفی سازی نشده اند و این موضوع در کیفیت تولید تأثیر زیادی می گذارد.
به گزارش ایرنا، ناظر گمرکات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: در 9 ماهه امسال 26 هزار تن محصول به ارزش 50 میلیون دلار از گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده و با گشایش پنجره واحد صادراتی، این گمرک به الگوی اقتصاد مقاومتی پایانه های صادراتی استان تبدیل خواهد شد.
علی اصغر عباس زاده، مشکل جدی صادرکنندگان بناب را نبود ناوگان حمل و نقل مناسب دانست و افزود: از آنجایی که صادرکنندگان بناب در تجارت بین المللی از چهره های ممتاز و نمونه کشوری هستند باید برای حل مشکل ترانزیت کالا مجور بارگیری به ناوگان خارجی از مراکز تولیدی این شهرستان صادر شود تا قیمت تمام شده محصولات صادراتی کاهش یابد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب واقع در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
3038/6183انتشار:محمد رستگار

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.