مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی صبح امروز(چهارشنبه 18 تیرماه) اعلام کرد: مهار آتش سوزی مراتع ارسباران همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مراتع مشجر مشرف به جنگل‌های ارسباران، گفت: مهار این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

به گزارش جماران، محمدباقر هنربر، روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این آتش سوزی از شب گذشته در ۴ نقطه از منطقه کلاله شهرستان خداآفرین شروع شد، افزود: آتش سوزی در ۳ نقطه مهار شده و مهار آن در یک نقطه کاملا صخره‌ای و سخت عبور همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به سختی کار در این منطقه و کمبود نیرو برای مهار آتش سوزی، از دستگاه های ذیربط شهرستان کلیبر درخواست اعزام نیروی اضافه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای سپاه، هلال احمر، منابع طبیعی و محیط زیست و تعدادی از اهالی روستای کلاله هم اکنون در حال مهار آتش سوزی در این منطقه هستند.

هنربر، با اشاره به اینکه سطح آتش سوزی خیلی وسیع نیست، ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در اثر خطای انسانی روی می دهد و خاموش نکردن آتش توسط کشاورزان، انداختن ته سیگارها و بطری‌ها در طبیعت از جمله علل آتش سوزی‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.