مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری آذربایجان شرقی از هدفگذاری برای راه اندازی 20 موزه در این استان طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان‌ این‌که در سال‌جاری نزدیک به ۲۰ موزه هدف گذاری شده است که امیدوارم در طول یک‌سال آینده بتوانیم تمامی آن‌ها را افتتاح کنیم، گفت: تعدادی از این موزه‌ها ملی و منطقه‌ای هستند که در هیچ جای کشور نظیر آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش جماران، احمد حمزه‌زاده در آیین امضای تفاهم نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که امروز همزمان با روز قلم شاهد این رویداد مهم شدیم. موزه‌ی مطبوعات جزو نیازهای اصلی شهر تبریز و استان بود که به زودی شاهد تجهیز کامل آن خواهیم بود.

وی با بیان این‌که موزه جزو ملاک‌های اصلی ارزیابی فرهنگی تمامی شهرها شناخته می‌شود، گفت:  بیشترین موزه‌ها بعد از شهر تهران در شهر تبریز قرار دارد و تلاش می‌کنیم امسال خبرهای خوشی در خصوص افتتاح موزه‌ها بدهیم.

وی با بیان این‌که موزه علوم و فنون دریایی از جمله موزه‌های بی نظیری است که به زودی در بندر شرفخانه راه اندازی می‌شود، گفت: امیدواریم با افتتاح چندین موزه، بتوانیم شهر تبریز را به جایگاه اصلی خود در حوزه‌ی موزه‌ها برسانیم.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: از مردم شریف تبریز درخواست می‌کنم با اهدای اسناد با ارزش خود به موزه مطبوعات آذربایجان در جهت غنای محتوایی این موزه کمک کنند.

به گزارش ایسنا، رضا سرابی اقدم_ مجموعه دار تبریزی نیز در این مراسم نسخه‌ای از روزنامه‌ "شرافت" مربوط به دوره قاجاریه را به موزه مطبوعات آذربایجان اهدا کرد؛ وی همچنین سال گذشته نیز ۳۵ روزنامه‌ی دوره قاجار و مشروطه را به این موزه نیز اهدا کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.