حمید شکری روز پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال مراغه افزود: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، دستگاه ها، نهادها، بانک ها،  موسسات و سازمان های اقتصادی،  حمایت از تولید و ایجاد زمینه برای اشتغال را اولویت خود قرار دهند.

وی ادامه داد: بهره گیری از تسهیلات اشتغال زا از جمله تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده برای حمایت از طرح های تولیدی، مناسب ترین حرکت در جهت ایجاد جهش تولید است.

شکری اضافه کرد: ورود بنیاد برکت به عرصه اشتغال زایی در این شهرستان زمینه ساز رونق تولید در مناطق مختلف و نیز کاهش بیکاری و افزایش اشتغال زایی خواهد بود.

پرداخت ۵۱.۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در مراغه

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه گفت: در طول سال گذشته، از مجموع ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به عنوان سهم این شهرستان، ۵۱.۸ میلیارد تومان برای ۶ طرح توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

ناصر مظهریان افزود: همچنین در بخش تسهیلات روستایی نیز، از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات سهم این شهرستان، ۱۵ میلیارد تومان برای ۲۲۸ طرح پرداخت شده است.

وی با اشاره به تسهیلات صندوق کارآفرینی برای اشتغال آفرینی در این شهرستاناضافه کرد: با موافقت صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی ۳۴ طرح با ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه طرح کاروزی نیز، این شهرستان از شهرهای پیشرو بوده از این رو نیاز است دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، زمینه های بکارگیری این کارورزان را احصا و شناسایی کنند.

۳۰۰ طرح اشتغال زا توسط بنیاد برکت در مراغه اجرا می شود

مسوول طرح های اشتغال زای بنیاد برکت در آذربایجان شرقی گفت: امسال ۳۰۰ طرح اولیه اشتغال زا توسط بنیاد برکت در مراغه اجرا می شود.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اجرای طرح های اشتغال زا در ۲ شهرستان آذربایجان شرقی در سال گذشته افزود: امسال یک هزار و ۲۰۰ طرح در ۶ شهرستان مراغه، آذرشهر، عجب شیر، چاراویماق، میانه و سراب اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری،  ۴۱ طرح اشتغال زای دیگر در مراغه با حمایت این بنیاد آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز حدود هفت میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا توسط بنیاد برکت در قالب ۲۱۵ طرح  در این شهرستان ارائه شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.