محمدرضا احمدی  روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با هدف ثبت و انعکاس قابلیت های تاریخی، طبیعی و گردشگری باغ شهر مراغه، از شوی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای شهر و نیز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در ۲ بخش شعر و عکس برگزار می شود که در آن علاقهمندان از سراسر کشور می توانند از ۱۶ اردبیهشت تا دهم تیر امسال، آثار هنری خود را به دبیرخانه آن واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند.

احمدی اضافه کرد: در بخش عکس این جشنواره، آثار ارائه شده با موضوعات چشم اندازهای طبیعی و شهری شامل جاذبه های طبیعی، بناهای تاریخی و بافت های شهری و  چشم اندازهای اجتماعی شامل مراغه از گذشته تا امروز، مشاغل سنتی و اماکن مذهبی و بازارهای مراغه و نیز فرهنگ و هنر شامل آیین ها و شخصیت های برجسته مراغه خواهد بود.

وی گفت: بخش شعر این جشنواره نیز در زمینه های طبیعیت و زیبایی ها، جاذبه های طبیعی، ناهای تاریخی و بافت های شهری، شاخصه های اجتماعی شامل مراغه از گذشته تا امروز، اماکن مذهبی اجتماعی و تاریخی و هشت سال دفاع مقدس و نیز شاخص های فرهنگ و هنر  شامل  شامل آیین ها و شخصیت های برجسته مراغه است.

وی افزود: نتایج داوری آثار ارائه شده نیز اول تا پنجم مرداد امسال اعلام و در دهم مردادماه نیز در مراسمی از برگزیدگان این جشنواره فرهنگی و هنری همزمان با عید سعید قربان تجلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین نمایشگاهی از عکس های منتخب این جشنواره از ۱۰ تا ۱۸ مرداد به مناسبت عید غدیر تا عید قربان در این شهرستان برپا خواهد شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.