سخنگوی پویش رحمت اعلام کرد: ۱۲ قلم جنس را برای سبد غذایی پویش رحمت قطعی کرده‌ایم که شامل گوشت قربانی، مرغ، برنج، نخود، لوبیا، روغن، پنیر، چای، قند، شکر، ماکارونی و رب گوجه‌فرنگی است که اقدامات خرید آنها انجام شده و در کمترین زمان اقدام به بسته‌بندی و توزیع اجناس می‌کنیم.

کاظم خامه چی درباره میزان خریدهای پویش رحمت نیز گفت: به منظور جلوگیری از فاسد شدن اجناس، خریدهایمان را در حجم پایین انجام می‌دهیم.

وی، تعداد افراد شناسایی شده توسط پویش رحمت را ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تا آخر همین هفته ۵ هزار سبد غذایی با اولویت مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌شود و مابقی افراد شناسایی شده در اوایل هفته آینده این سبد غذایی را دریافت می‌کنند.

خامه چی با سپاس از اعتماد عمومی به این پویش گفت: کمک‌های خوبی از تهران و حتی خارج از کشور داشتیم و در کنار آن شهروندان نیز هر چند با مبالغ پایین، از این پویش استقبال کرده‌اند.

عضو هیئت امنای پویش رحمت هم از خیریه‌ها و تمامی تبریزی‌ها و به خصوص تبریزی‌های مقیم مرکز و خارج از کشور دعوت کرد که به این پویش بپیوندند تا از طریق آن تعداد بیشتری از خانوارهای بی پناه متضرر از بحران کرونا که نامشان در دفتر هیچ خیریه ای نیست، تحت حمایت قرار گیرند.

سعید جلالی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا که تبدیل به بحرانی عالمگیر شده است در تبریز نیز تأثیر خود را گذاشته و یکی از اثرات آن که خارج از حوزه سلامت است، موضوع قربانیان اقتصادی کرونا می باشد که درآمد خود را به واسطه این بیماری از دست داده اند.
وی اعلام کرد: جامعه هدف پویش رحمت افرادی هستند که از هیچ کدام از موسسات خیریه و نهادهای حمایتی، درآمد یا مستمری دریافت نمی کنند و افراد حاضر در هیئت امنای پویش نیز افرادی هستند که خارج از محدوده خیریه‌های خود و به عنوان شخصیتی حقیقی در این پویش حضور یافته اند.

جلالی خاطرنشان کرد: این پویش دارای شرایطی استثنایی است و هیچ موسسه خیریه‌ای آن را نمایندگی نمی‌کند بلکه تعدادی از معتمدین و خیرین هستند که به صورت داوطلبانه وارد این کار شده اند.

وی گفت: خانوارهای هدف این پویش توسط انجمن اسلامی مساجد مناطق ۱۶ گانه شناسایی شده اند و پس از راستی آزمایی و مشخص شدن اینکه زیرپوشش هیچ یک از موسسه های حمایی نیستند، تحت پوشش این پویش قرار می‌گیرند.

وی تخمین زد: تعداد خانوارهای تحت پوشش این پویش به ۲۰ هزار خانوار برسد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز گفت: با شیوع بیماری کرونا شاهد فشارها و آثار اقتصادی وسیعی بودیم که پویش «رحمت» در راستای کاهش این مشکلات راه اندازی شد.

سعید حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: شهروندانی که به صورت روزمزد کار می کنند، از اوایل اسفندماه نتوانستند به کار خود ادامه دهند.

وی اعلام کرد: خیران با مراجعه به صفحه اینستاگرامی این پویش به آدرس rahmatcampaign اطلاعات مورد نیاز در خصوص نحوه کمک به این افراد را دریافت کنند.

وی افزود: شماره حساب ویژه مشارکت در پویش رحمت نزد بانک پاسارگاد: ۱۶۰۲۸۰۰۰۱۱۴۹۹۵۵۸۰۱ و شماره کارت نزد همین بانک ۵۰۲۲-۲۹۷۰-۰۰۱۱-۲۷۵۰ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.