محمد محمدپور عصر یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اطلاع رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونای استان در گفتگو با مهر با تاکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی در شرایط بحرانی گفت: هر کجا که مردم نسبت به موضوعی قانع شده‌اند به خوبی با حاکمیت و دولت همراهی کرده و زمینه ساز موفقیت طرح‌های اجرایی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا رسانه‌های استانی نقش ویژه ای داشته و باید در راستای اطلاع رسانی درست به مردم اقدام کنند و با شفافیت با مردم سخن گفته و با اخبار درست و موثق در راستای قانع سازی آنان اقدام کنند.

محمدپور با اشاره به تولید هزاران مطلب توسط رسانه‌های استان در خصوص بیماری کرونا و راهکارهای برون رفت از این بحران گفت: رسانه‌های آنلاین و خبرگزاری‌ها در شرایط کنونی وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای این ایام گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی در ۱۱ حوزه، مسابقه خلاصه نویسی کتاب و کنسرت‌های آنلاین و تئاتر در فضای مجازی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این راستا است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری طرح همراه کتاب گفت: طی این طرح، ۲۶ کتابفروشی استان به دریافت سفارشات مردم به صورت تلفنی یا آنلاین و تحویل محصولات سفارشی در درب منزل اقدام می‌کنند.

محمدپور، همچنین از اجرای برنامه‌های ویژه توسط کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و مؤسسات فرهنگی و هنری خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تشکیل گروه‌های علمی با مدیریت جهاد دانشگاهی استان گفت: مقابله با بحران کرونا نیازمند بررسی‌های علمی و ارائه آماری دقیق است که از جهاد دانشگاهی استان خواستار تشکیل هسته علمی برای این موضوع هستیم.

وی با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در شرایط حاضر گفت: از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواستار تشکیل گروه‌هایی برای حمایت از افراد تازه کار و توسعه کار استارتاپ ها هستیم تا راهنمایی‌های لازم برای فعالان این حوزه به درستی انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.