سرهنگ محمد احمدی امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قاچاق کالا و  ارز یکی از معضلات اقتصادی جامعه است، گفت: مربانان استان برای جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان شرقی با انجام اقدامات عملیاتی و کنترلی و همچنین اشراف اطلاعاتی بر منطقه استحفاظی در سال ۹۸ موفق به کشف  ۱۳۶ هزار و ۷۸۵ لیتر مواد سوختی، ۳۳۰ هزار و ۱۲۰ نخ سیگار قاچاق و ۲۲ هزار و ۳۸۴ عدد تجهیزات پزشکی شدند.

وی کشف ۶۰۷ هزار و ۱۱۵ عدد دارو، ۳ هزار و ۳۴۶ کیلوگرم مواد خوراکی، ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین و مقادیر زیادی اقلام قاچاق شامل نوشیدنی های غیرمجاز، قطعات خودرو، قطعات الکترونیکی، ارز خارجی از نوع  دلار و منات، البسه و شکلات قاچاق را  دیگر دستاوردهای نیروهار فرماندهی مرزبانی آذربایجان شرقی در سال جاری شمرد. 

وی افزود: در این ارتباط تعداد ۸۰۰ نفرمتهم دستگیر و ۷۰ دستگاه خودرو توقیف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی با تاکید بر پیروی خالصانه مرزبانان از ولایت فقیه و فرمایشات مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از تولید ملی گفت: مرزبانان استان ضمن حراست و حفاظت از حدود و ثغور میهن اسلامی و حفظ ارتقاء نظم و امنیت عمومی در مناطق مرزی، در راستای توسعه پایدار در مناطق دوردست و محروم با هرگونه جرائم و تخلفات مرزی به جد برخورد می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین راه ها برای حمایت از تولید ملی در مرحله اول جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور است، زیرا کالای قاچاق به اقتصاد کشور و همچنین تولید ملی خدشه وارد می کند، در همین راستا مرزبانان استان آذربایجان شرقی با تشدید انسداد مرز و انجام بازرسی های دقیق از ورود وخروج قاچاق جلوگیری و در مبارزه با جرائم و تخلفات مرزی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.