محمود محمودیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها و فعالان مجازی نسبت به آگاه‌سازی مردم در زمینه بیماری کرونا با رویکرد پیشگیرانه و براساس دستورالعمل های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه فعالان فضای مجازی و رسانه های جمعی باید امین مردم در بحث اطلاع رسانی باشند، انتشار خبرهای غیرصحیح و شایعات بی مورد را موجب هراس مردم خواند و بر برخورد با این افراد تاکید کرد.

محمودیان در رابطه با اقدامات دادستانی برای پیشگری از شیوع این بیماری افزود: با اتخاذ دستوری ابلاغ شده که بازرسی‌های مداوم از داروخانه‌ها، انبارهای مرتبط با نگهداری و مراکز عرضه مواد بهداشتی و پزشکی انجام شده، همچنین با افرادی که از این وضعیت قصد سوء استفاده داشتند برخورد و دستور برقراری تورهای بازرسی و غربالگردی در ورودی شهر صادر شد که نهاد های مرتبط با تصویب ستاد بحران اقدامات خود را اعمال کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دستور تعطیلی اماکن پرخطر از جمله قلیان سراها و تالارها و کلوپ های بازی و بیلیارد را صادر کرده ایم.

دادستان میانه همچنین با اشاره به تعطیلی مدارس در جهت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس، بحث توجه به آموزش فرزندان را مهم خواند و گفت: از والدین انتظار می رود بحث آموزش فرزندان خود را از رسانه ملی پیگیری کنند تا شاهد مشکل تحصیلی آنها نباشیم همچنین موضوع عدم حضور فرزندان در مناطق پرخطر مثل کلوپ های بازی را مد نظر قرار دهند.

محمودیان تاکید کرد: اگر در عرضه مواد بهداشتی چه به صورت کمی و چه کیفی و همچنین در رابطه با قیمت‌های عرضه آن تخلف یا احتکاری صورت گیرد با آن برخورد جدی می شود و سلامت مردم به هیچ عنوان فدای مصلحت نخواهد شد.

محمودیان افزود: انتظار می‌رود مردم با رعایت نکات بهداشتی علاوه بر حفظ سلامتی خود، دستگاه‌های متولی را در موفقیت بیشتر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یاری کنند.

شهرستان میانه با ۱۹۶ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.