به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سراسر استان آذربایجان شرقی مملو از جاذبه‌هایی مهم تاریخی، طبیعی و فرهنگی است، ادامه داد: ظرفیت‌های غنی گردشگری این استان در تمام حوزه‌ها پاسخگوی سلیقه و نیاز گردشگر داخلی و خارجی است.

او افزود: آذربایجان شرقی به دلیل وجود پیشینه کهن تاریخی فرهنگی و وجود مناطق آب و هوایی و جغرافیایی متنوع بسترهای مناسبی را برای جذب گردشگر فراهم آورده که معرفی این ظرفیت‌ها، گسترش و تقویت زمینه‌های جذب گردشگران می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی شهرستان داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش مهم محور گردشگری جنوب استان در جذب گردشگر و رونق چرخه اقتصادی توسط تولید صنایع‌دستی اظهار داشت: این محور شامل شهرستان‌های اسکو، آذرشهر، بناب، مراغه و ملکان است که از این میان آذرشهر به‌واسطه جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و محصولات بومی خود یکی از مقاصد مهم گردشگران این محور گردشگری محسوب می‌شود.

آبدار یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهرستان را "معبد قدمگاه" عنوان کرد و گفت: این معبد تاریخی و کهن یکی از پرمخاطب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و جهان را گرد هم می‌آورد.

او تپه مصلی و مسجد سنگی روستای جراغیل، حمام چهارسوق، درخت چنار کهنسال و تاریخی پراپر، مسجد رومیان، مسجد جامع، مرقد پیر جابر و حمام قدیمی ممقان را از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهرستان عنوان کرد که از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز و تابستان به شمار می‌آیند.

آبدار در ادامه به جاذبه‌های طبیعی و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به آب‌معدنی چشمه تاپ‌تاپان، قرمزی گول، قله قبله داغی، تپه مصلی، سد ینگجه و مناطق نمونه گردشگری قرمزی گول و شور سوی ائل میدانی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری به‌عنوان یک صنعت پردرآمد با توان ایجاد اشتغال بالا، نقش مهمی در افزایش نرخ رشد تولید و اقتصاد دارد، گفت: تولید صنایع‌دستی منحصربه‌فرد و محصولات باغی شهرستان آذرشهر عاملی مؤثر در تحقق این امر است که با برخورداری از نیروهای فعال و جوان در حوزه صنایع‌دستی با تولید آثاری چون "فرش و گلیم، منبت و معرق چوب، نقره زنی، ملیله‌دوزی و بافت پتو" و همچنین تولید محصولات باغی از جمله "لپه، گردو و بادام" نقش مهمی را در رونق چرخه تولید منطقه و به دنبال آن توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کنند.

آبدار در خاتمه به آمادگی ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان آذرشهر برای استقبال از گردشگران نوروزی اشاره کرد و گفت: این شهرستان همچون سال‌های گذشته با آمادگی کامل پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.