اورجعلی علیزاده، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش های سنگین برف و کولاک هفته گذشته در سطح استان، افزود: در پی این بارش ها تا روز گذشته راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته بود که با تلاش نیروهای راهداری تا پایان روز گذشته راه ارتباطی ۲۸ روستا بازگشایی و راه ارتباطی ۱۲ روستای واقع در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز با تلاش نیروهای راهداری تا ۵ بامداد امروز بازگشایی شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون گروه های راهداری با استقرار در راه های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی آماده هستند در صورت بروز مشکل عوامل اجرایی انتخابات را در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کمک رسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برای تسریع در بازگشایی راه های روستایی استان و کمک به عوامل برگزاری انتخابات مجلس علاوه بر استفاده از ۳۸۰ ماشین آلات راهداری از ظرفیت ۱۹۰ دستگاه ماشین آلات اجاره ای بخش خصوصی نیز استفاده می شود.

علیزاده، ادامه داد: هم اکنون هیچ مشکلی در راه های اصلی و فرعی و راه های روستایی استان برای تردد خودروها وجود ندارد ولی رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.