موسی خلیل اللهی روز سه شنبه در جلسه کمیته تعامل و هماهنگی تشکیلات قضایی با نیروی انتظامی استان، جایگاه پلیس در تامین امنیت و اجرای عدالت در جامعه را بسیار ممتاز دانست و افزود: باید توجه داشت که نیروی انتظامی در خط اول مبارزه با همه ناهنجاری ها و مشکلات است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس دادگستری آذربایجان شرقی با تمام توان از نیروی انتظامی در اجرای مأموریت های محوله حمایت می کند و خواهد کرد.

خلیل اللهی بر استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی استان به عنوان شورایاری در راستای صلح و سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه بر لزوم تقویت کمی و کیفی نیروی انسانی کلانتری ارجاعات قضایی تاکید کرد و گفت: این موضوع در راستای ابلاغ اوراق قضایی و جلب متهمین و محکومین بسیار مهم و تاثرگذار است.

بابک محبوب علیلو، لزوم تمرکز در بدرقه متهمین و محکومین، تسریع در اجرای دستورات قضایی و تحقیقات پلیسی، تقویت و تحکیم دایره جنایی، لزوم استقرار پلیس ویژه اجرای احکام کیفری، اهتمام ویژه در اجرای احکام صادره در ارتباط با تغییر کاربری اراضی و همکاری در اجرای احکام صادر شده از کمیسیون های ماده 100 قانون شهرداری را جزو موارد مهم همکاری بین دادگستری و پلیس بیان کرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این همکاری ها در کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی تاثیر بسیار مهم و تعین کننده دارد.

سردار حسین عبدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از استان های امن و کم وقوع جرایم است، اظهار داشت: ولایت مداری، تعهد و تدین مردم استان عامل اصلی در امنیت و آرامش موجود در استان است که با وجود موقعیت خاص جغرافیایی و هم مرز بودن با چند کشور، امنیت پایدار در منطقه را شاهدیم.

وی به نقش نیروی انتظامی در تحقق شعار امسال مبنی بر رونق تولید اشاره و اضافه کرد: در این راستا نیروی انتظامی با قاچاق کالا و ارز مبارزه می کند به طوری که در سال گذشته به ارزش بیش از 74 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قالب 56 پرونده کشف و توقیف شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.