به گزارش ایرنا، در این آیین که به همت انجمن ادبی سهند مراغه و شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه برگزار شد، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: تمامی فعالیت‌های بشر نقطه شروع و پایانی دارند و اما عرصه فرهنگ و هنر نقطه پایان و انتها ندارد.

حمید شکری اظهار داشت: باید در عصر حاضر قدردان زحمات فعالان حوزه فرهنگ و هنر باشیم و به دور از شعار، با اقدامات علمی و عملی مشکلات زحمتکشان این عرصه را رفع و حل کنیم.
وی گفت: مراغه از گذشته تا کنون همواره مهد فرهنگ و هنر بوده و در این میان در عرصه ادبیات بزرگان بسیاری را به دنیای ادبیات معرفی کرده است و این افتخار بزرگی برای این شهر شعر و ادبیات مراغه است.
وی با تاکید بر ارج نهادن به فعالیت های فرهنگی و هنری بزرگان و زحمتکشان این عرصه در شهرستان مراغه گفت: متولیان این حوزه باید همواره پیگیر مطالبات و خواسته های به حق فعالان این حوزه باشند تا بتوانیم از آثار آن ها در عصر حاضر بهره مند باشیم و برای آیندگان یادگارهای با ارزشی را به ارث بگذاریم.
فرماندار مراغه گفت: فعالیت کسانی که زنده نگه دارنده این حرکات فرهنگی هستند قابل تقدیر است و رونمایی از آثار شاعران مراغه ای در حال حاضر از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه کاری بسیار ارزشمند و زیباست.
شکری تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی باید تقویت شود و همه دستگاه های اجرایی باید در حوزه فرهنگی ورود کنند چرا که فعالیت های فرهنگی ماندگار است.
وی گفت: مراغه سرزمینی پرآوازه در عرصه علم و ادب و فرهنگ ایران زمین و خاستگاه شاعران بزرگی همچون آوندی مراغه ای، سهند، دخیل، باریشماز و کریمی است که ستارگان فرهنگ این مرز پرگهر هستند.
وی ادامه داد: همچنین امروز شاهد فعالیت بزرگان و جوانان بسیاری در حوزه شعر و ادب در این شهرستان هستیم که امروز به عنوان نمونه از ۲ مجموعه شعر ارزشمند رونمایی می کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آئین گفت: حوزه های فرهنگی و اجتماعی نقش موثری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند ایفا کند که باید امکانات را برای فعالیت این حوزه ها فراهم سازیم.
ناظم عزیزی گفت: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و باید با تشویق فعالان این حوزه به انتشار مجموعه آثار خود و همچنین فراهم سازی زمینه های مطالعه در کشور بتوانیم ظرفیت بزرگ کتابخوانی در کشور را فعال کنیم.
وی ادامه داد: در سطح کلان کشور سرمایه گذاری در حوزه های مطالعه و فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد چرا که تنها راه حل بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی توجه به این حوزه ها است.
وی افزود: جشنواره مراغه در آیینه شعر و عکس از جمله مهمترین جشنواره هایی هستند که قرار است در سال آینده با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان و شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه برگزار شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

رونمایی کتاب مراغه رونمایی کتاب مراغه رونمایی کتاب مراغه رونمایی کتاب مراغه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.