سرهنگ قاسم دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش مواد مخدر صنعتی اظهار کرد: در این راستا در سال جاری ۷۲ دردصد شیشه، ۴۳ درصد هروئین و ۴۲ درصد انواع مواد مخدر نوظهور مانند گل و کمیکال افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا حدود ۱۴۶ نفر توزیع‌کننده و قاچاقچی اصلی در قالب ۱۶ باند در استان دستگیر شده‌اند.

سرهنگ دهقان مقابله و دستگیری با خرده‌فروشان به عنوان عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر را از جمله اهداف و وظایف نیروی انتظامی برشمرد و گفت: اولویت پلیس دستگیری خرده فروشان است که ۴۱۴۳ نفر در معابر، پارک‌ها و محلات دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی اقدام شاخص پلیس در حوزه خرده فروشان را پاکسازی اطراف مدارس و مراکز دانشگاهی اعلام کرد و افزود: در این راستا در شعاع ۵۰۰ متری مدارس و مراکز دانشگاهی ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و ۲۰۰ نفر نیز در این راستا دستگیر شده‌اند و ۴۱۷۵ فقزه پرونده قضایی تشکیل و به همان میزان عملیات پلیسی انجام شده است.

سرهنگ دهقانی با تاکید بر مراقبت بیشتر کودکان توسط والدین،گفت: والدین برای کودکان خود بیشتر وقت بگذارند چرا که کودکان ما بیشتر نیازمند محبت و شنیدن حرف‌هایشان هستند.

وی با بیان اینکه مبدا و منبع اکثر شروع اعتیاد ها جشن ها و مهمانی های دوستانه و مکان های غریبه است،خاطرنشان کرد: والدین حتما مراقب رفت و آمد کودکان به جشن ها و نیز انتخاب دوستانشان باشند و به آنها مهارت «نه‌گفتن» را بیاموزند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه امروزه مواد مخدر شکل خاصی ندارد و اکثر مواد مخدر نوظهور در قالب اسپری و شکل‌های دیگر است، به والدین توصیه کرد  نظارت بر رفتار و عملکرد کودکان داشته و به آنها آموزش دهند به هیچ وجه از غریبه‌ها چیزی دریافت نکنند.

وی استان آذربایجان شرقی را یکی از استان‌های پاک در زمینه مواد مخدر با رتبه ۲۸ دانست و گفت: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در آذربایجان شرقی ۱.۲ درصد است که میانگین کشوری ۵.۴ درصد است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه بیکاری و فقر عامل اصلی و برجسته در اعتیاد به موادمخدر نیست،خاطر نشان کرد: حدود ۶۰ درصد افراد دستگیر شده متاهل و دارای کار هستند و ۲۵ درصد آلودگی ها در جامعه کارگری است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است .

وی با بیان اینکه اعتیاد جنیست نمی شناسد، افزود: میزان آلودگی در حوزه دانش‌آموزی نیم درصد است که نسبت به میانگین کشوری (چهار و نیم درصد) بسیار پایین است با این حال بالای ۹۹ درصد دستگیر شدگان معتادان آقایان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.