نادر شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش برف و کولاک در مناطق روستایی شهرستان مراغه افزود: هم اکنون تیم های راهداری در تلاش برای بازگشایی راه ‌های مسدود شده روستایی در بخش های مرکزی و سراجوی این شهرستان هستند و تا ظهر امروز این مسیرها بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: هفت اکیپ به همراه هفت دستگاه ماشین آلات برف روبی به محورهای اصلی و روستایی اعزام شده است.

وی گفت: تردد در راه های ارتباطی مسدود شده با زنجیر چرخ در حال حاضر امکان پذیراست و راه ارتباطی بیشتر روستاهای مسدود شده در بخش سراجو و روستاهای بالا دست خداجو و منطقه داش بولاغ بازاری این شهرستان است. 

وی ادامه داد: نیروهای راهداری با تلاش شبانه روزی و با انجام عملیات نمک پاشی و برف روبی از مسدود شدن محور مراغه به هشترود و مراغه به بناب جلوگیری کردند. 

وی اضافه کرد: هم اکنون این ۲ محور اصلی مواصلاتی شهرستان مراغه با تلاش های راهداران باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، اما استفاده رانندگان از زنجیر چرخ در تمامی محورهای شهرستان اجباری است. 

وی گفت: توصیه می‌ شود رانندگان و شهروندان درفصل زمستان به منظور جلوگیری از تصادفات احتمالی در سفرهای خود از ناوگان عمومی همچون اتوبوس و قطار استفاده و از سفرهای بی مورد پرهیز کنند. 

مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.

این شهرستان با ۷۵ کیلومتر محور ارتباطی اصلی بین شهری و ۹۳۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی و حدود ۲۶۸ هزار کیلومتری در ۱۲۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.