سرهنگ صابر عباس زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت در زمینه جرایم اقتصادی از جمله ارتشا، ربا، اختلاس، زمین‌خواری و تسهیلات بانکی غیرمجاز ۲۴۶ نفر دستگیر شدند.

وی ادامه داد: بیشترین موارد جرایم اقتصادی را تسهیلات غیرمجاز بانکی و ربا به خود اختصاص داده است.

سرهنگ عباس زاده همچنین از افزایش ۷ درصدی جرایم سرقت در استان خبرداد و افزود: ۸۱ درصد سرقت ها کشف شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان وقوع سرقت در استان در سه ماهه نخست امسال بود که بعد از آن سیر نزولی به خود گرفته است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: از مجموع سرقت های انجام شده بیشترین موارد مربوط به سرقت قطعات خودرو و داخل خودرو با ۳۰ درصد این نوع جرم است.
وی ادامه داد: سهم سرقت های خرد ۲۳ درصد، سرقت از اماکن خصوصی ۱۹ درصد،  سرقت خودرو  ۱۳ درصد و بعد از آن موتورسیکلت و منزل هر کدام  ۶ درصد،  یک درصد سرقت مغازه و یک درصد هم احشام بوده است.
سرهنگ عباس زاده اضافه کرد: سرقت منزل در ۹ ماهه امسال ۶ درصد افزایش یافته و ۷۰ درصد سرقت های منزل در استان کشف شده است.

وی گفت: سرقت از مغازه  سه درصد و سرقت از مکان های خصوصی ۱۲ درصد افزایش یافته که ۸۴ درصد کشف است.

سرهنگ عباس زاده خاطرنشان کرد: یک مورد سرقت از بانک سردرود نیز رخ داده بود که کشف شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سرقت خودرو یک و نیم درصد افزایش یافته که ۹۵ درصد کشف شده است، افزود: سرقت موتور سیکلت نیز ۱۰ درصد افزایش یافته که ۶۰ درصد کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه سرقت وسایل خودرو بیشترین موارد سرقت را به خود اختصاص داده است، گفت: با این وجود این نوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته و ۸۵ درصد پرونده ها کشف شده است.
سرهنگ عباس زاده افزود: در حوزه سرقت احشام افزایش، در حوزه کیف قاپی ۲۳.۵ درصد کاهش، جیب بری ۳۹ درصد کاهش و کش روی  ۱۸ درصد افزایش داشته ایم.

افزایش ۳۷ درصدی جرایم جنایی در آذربایجان شرقی

وی در خصوص میزان وقوع جرایم جنایی در استان نیز گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۹ مورد پرونده قتل در استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید براینکه باید آستانه صبر تحمل در بین مردم افزایش یابد، افزود: بیشتر قتل ها به دلیل بحث، نزاع و درگیری بوده است.

وی با بیان اینکه  ۸۷ درصد پرونده های ایجاد شده در حوزه قتل کشف شده است، اظهار داشت: ۲۶ درصد قتل ها براثر اختلاف خانوادگی به وقوع پیوسته است.

سرهنگ عباس زاده ادامه داد: ۳۷ درصد قتل ها توسط چاقو و ۲۷ درصد نیز به وسیله سلاح گرم انجام شده است.

افزایش ۱۱ درصدی میزان وقوع جرایم جعل در آذربایجان شرقی

وی افزود: در حوزه جعل نیز ۱۱ درصد افزایش وقوع داشته ایم که ۸۶ درصد پرونده ها کشف شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در حوزه کلاهبرداری نیز اولین سال است که با کاهش ۵ درصدی مواجه هستیم که ۸۲ درصد پرونده ها کشف شده است.

وی افزود: میزان خودکشی نیز در استان ۱۴ درصد کاهش یافته است.

۱۲۸۳ پرونده در حوزه قاچاق تشکیل شد

سرهنگ عباس زاده اظهار کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق نیز یک هزار و ۲۸۳ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۱۱ میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان کالاهای اساسی در استان ۴ درصد کاهش یافته که نشان می دهد در حوزه پرونده های کلان پلیس بیشتر ورود کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.