به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: مردم عراق در آشوب های تخیر در برخی شهرهای این کشور با نقشه های شوم نظام سلطه برای ضربه زدن به وحدت امت اسلامیٰ،  جبهه مقاومت و نیز مرجعیت شیعه روبرو هستند.

وی ادامه داد: به آتش کشیدن کنسول گری کشورمان در شهر نجف عراق، بهانه ای بیش نبوده بلکه هدف آشوبگران که از سوی برخی دولت های دست نشانده منطقه و غرب هدایت می شود، آسیب رساندن به مرجعیت شیعه به ویژه آیت الله سیستانی بود.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر با حضور به موقع مردم این کشور و نیروهای مردمی حشد الشعبی این توطئه خزنده و شوم شکست خورده است.

خطیب جمعه مراغه با اشاره به اغتشاش های اخیر در کشورمان نیز گفت: مردم ایران برخی گلایه های اقتصادی دارند لیکن صف آنان از آشوبگرانی که به بیت المال و اموال عمومی می زنند، جداست.

آیت الله پورمحمدی افزود: جریانات اخیر در پی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین حاصل بی تدبیری و بی کفایتی نمایندگان مجلس بوده است.

وی با انتقاد از انفعال مجلس در تدوین طرحی برای هدفمندسازی قیمت بنزین ادامه داد: نمایندگان با وجود اینکه در هر امر و طرحی دخالت و تصمیم گیری دارند لیکن در افزایش تعرفه بنزین، توپ را به زمین دولت انداخته و آن را مقصر می دانند.

آیت الله پورمحمدی اضافه کرد: نمایندگان مجلس در این زمینه کوتاهی کردند که علت اصلی آن واهمه بیشتر آنان از رای آینده به آنان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس نیز گفت: این شخصیت بزرگ نمونه بارزی از تلاش نماینده واقعی مردم برای تامین عزت و کرامت جامعه بود.

وی افزود: شاخصه مدرس گونه بودن در هیچ یک از نمایندگان مجلس به چشم نمی خورد و آنان به درد نمایندگان ملت نمی خورند.

وی اضافه کرد: نماینده مجلس باید به جای تبعیت از جریانات سیاسی، مدافع حقوق مردم بوده، مطالعه و قدرت تشخیص داده، از قانون مطلع بوده، مطالبات مردم را شناخته و ابهت یک نماینده واقعی را داشته باشد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت رد ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.